OHL season 2017 2018 LEUVEN , BELGIUM - JUNE 16 : Aiyawatt Srivaddhanaprabha pictured during press conference of King Power owner of OHL for the new season of Proximus League of the season 2017- 2018 on June 16, 2017 in Leuven, Belgium, 16/06/2017 ( Photo by Philippe Crochet / Photonews

Thaise overnemer probeert supporters van OHL te sussen

King Power zakte vrijdag naar Leuven af voor een eerste persontmoeting. De Thaise overnemer van voetbalclub Oud-Heverlee Leuven probeert de supporters te sussen na alle commotie van de voorbije maanden. Zij krijgen het nieuwe shirt van OHL of een etentje bij een thuismatch cadeau. Dan moeten de fans zich wel voor eind juli een abonnement aanschaffen. Dus toch niet belangeloos.

Het geschenk geldt ook voor de ruim duizend supporters die al een abonnement kochten. Het nieuwe truitje heeft op de voorkant in grote letters King Power en op de achterkant …Amazing Thailand. Benieuwd wie daarmee wil rondlopen. Het eerste nieuwe shirt was voor de Leuvense burgemeester Louis Tobback.

Oud-Heverlee Leuven speelt de thuismatchen in het wit en de uitmatchen in het rood. De fans hadden inspraak bij de keuze van het design van de nieuwe shirts. In een poll op de website van de club konden ze uit drie modellen kiezen.

De nieuwe patron van OHL is van plan om veel tijd door te brengen in Leuven. “Ik ga proberen om zoveel mogelijk thuiswedstrijden van OHL bij te wonen”, zei Aiyawatt Srivaddhanaprabha, de sterke man bij King Power. “Ik wil mijn aandacht verdelen tussen Leicester en Leuven. Ik zie veel potentieel bij OHL en wil net zoals bij Leicester City de club helpen groeien. Niet alleen op sportief vlak.” Srivaddhanaprabha wil naar eigen zeggen waken over de eigenheid van de club, met respect voor lokale sponsors.

Met de overname beschikt OHL dit seizoen over een budget van 4 miljoen euro. King Power Group wil ook de stad Leuven meer op de wereldkaart zetten. De groep baat op luchthavens in Thailand taxfreewinkels uit. “Jaarlijks passeren daar dertig miljoen passagiers. We zullen er publiciteit maken voor het merk Leuven.”