Agribex start in september met de campagne Een hart voor de landbouw. Dat maakte de sectorfederatie in de landbouw bekend in Kapelle-op-den-Bos. Met de campagne wil de federatie de landbouwer appreciatie laten krijgen van de consument.
In Brussels Expo loopt van 5 tot 10 december de gelijknamige beurs, al voor de zeventigste keer. Agribex is een jaarlijkse vakbeurs voor onder meer de akkerbouw en de veeteelt. “We verwachten een editie zoals de voorbije jaren, met ongeveer 110.000 bezoekers. We hebben het gevoel dat het aantal investeringen toch wat gaat aantrekken”, zeggen de organisatoren.
De federatie verwijst naar studiewerk van Crelan. De bank verwacht enig herstel voor de melkvee- en varkenshouderij. Om de landbouwsector te ondersteunen wordt na de zomer de campagne Een hart voor landbouw gelanceerd.
“Het wordt een roadshow in de buurt van grootwarenhuizen, op een achttal plaatsen in heel het land. De campagne moet een overzicht bieden van hoe de moderne landbouw eruit ziet. Consumenten kunnen een steunboodschap uitspreken. Zo kan de landbouwer opnieuw meer appreciatie krijgen.”