Carrefour zet volop in op de vernieuwing van zijn hypermarkten. De supermarktketen opende woensdag in Zemst haar modernste winkel. Die bevat technologische hoogstandjes en zet volop in op digitalisering. In het nieuwe concept kunnen de klanten de producten beleven alvorens tot aankoop over te gaan.
De beleving staat centraal: waar hebben we dat nog gehoord? De winkel in Zemst is de derde in de vernieuwingsoperatie van Carrefour en biedt een blik op de hypermarkten van de toekomst. De vernieuwingen in Zemst startten in januari 2016 met de heraanleg van de parking en het bouwen van 2.000 vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte.
“Deze winkel moet een blauwdruk zijn voor de vernieuwingen die we in andere hypermarkten gaan doorvoeren”, zegt Peter Bruyneel, regionaal directeur Vlaams-Brabant . “Elke winkel heeft natuurlijk een andere vorm en oppervlakte en we passen winkels ook steeds aan de lokale noden van de klanten aan.”
“We willen onze klanten laten beleven welke producten ze gaan kopen. Ze staan uitgestald en kunnen aangeraakt en getest worden in de non-foodafdelingen. Bij de voeding geven we receptentips mee en zijn er tal van proefstanden waar klanten de producten kunnen leren kennen.”
De winkel in Zemst heeft een bakkerij, een slagerij, een viswinkel en een uitgebreid assortiment groenten. Iedereen schuift op één punt aan om zo naar de eerste vrije kassa te worden geleid.