Interfrost Foodservice heet voortaan Oresto Food Partners. Dat maakte het netwerk van leveranciers van voedingsproducten aan de horeca in België en Luxemburg dinsdag bekend in Rillaar bij Aarschot. De negentien grossiers die deel uitmaken van de groep zullen het logo van de nieuwe naam actief uitdragen op hun vrachtwagens en in hun communicatie.
Interfrost Belgium zag het levenslicht in 1989 toen negen Belgische grossiers hun krachten bundelden. Met samenwerking wilden ze betere aankoopvoorwaarden uit de brand slepen. Intussen is hun aantal uitgebreid tot negentien.
De grossiers zijn zelfstandige bedrijven, maar via Interfrost doen ze zaken ook samen. Zoals het aankopen van producten, onderhandelen met logistieke partners en marketing. In 2008 werd de naam gewijzigd in Interfrost Foodservice.
Acht jaar later is het blijkbaar tijd voor een nieuwe naamsverandering. “Ons gamma bestaat momenteel uit 50.000 artikelen. Van verse en droge voeding over dranken en diepvriesproducten tot non-food. Het dekte al lang de term interfrost niet meer. Dat doet mensen in de eerste plaats denken aan diepvriesproducten”, zegt general manager Chantal Philtjens.
“De keuze viel op een naam met een restaurantassociatie die zowel voor Nederlandstaligen als Franstaligen verstaanbaar is.” De grossiers gaan de naam Oresto Food Partners actief promoten. “Ze geven hun eigen logo op en zullen het nieuwe aanbrengen op hun vrachtwagens.”
De negentien bedrijven stellen samen 435 personen tewerk en bedienen dagelijks 15.000 horecaklanten in België en Luxemburg. Dat is goed voor een jaaromzet van 210 miljoen euro.