Cloetta, fabrikant van onder meer Sportlife, Xylifresh, Lonka, Läkerol, Red Band, Venco en King, kiest resoluut voor digitale transformatie, met PhiRater uit Herent als partner.
De multinational met hoofdkantoren in Nederland en Zweden telt negen fabrieken verspreid over Europa. Om het wegtransport tussen de fabrieken en naar de klant nog beter te managen en de administratie te structureren, doet Cloetta een beroep op PhiRater.
“Cloetta had behoefte aan een gebruiksvriendelijke tool waarmee ze het transportmanagement van alle zusterfabrieken aan elkaar konden knopen”, zegt Toon Fabry van PhiRater. “We hebben hiervoor deelgenomen aan hun tender en hebben ze kunnen overtuigen. Door onze web based tool PhiRater te integreren in hun workflow, zet Cloetta als verlader een nieuwe stap richting digitale transformatie.”
“We zien PhiRater in de eerste plaats als een rapportage oplossing”, zegt Patrick Ravenstijn, Customer Services Manager bij Cloetta. “We wilden vooral meer inzichten in ons transport: welke transporteur werd waar ingezet, voor welke kosten en met welke service? De analyserapporten van PhiRater geven ons een helikopter-view. Vroeger moesten we hiervoor eerst Excel sheets invullen om daarna de data handmatig te analyseren.”
De transportorders voor alle Cloetta-fabrieken worden in de hoofdzetels opgesteld. “Dankzij PhiRater kunnen we snel tarieven vergelijken en de beste transportoplossingen aanbieden aan onze fabrieken”, zegt Monique De Dekker-Grunt, verantwoordelijk voor Customer Services Support Intercompany en Export bij Cloetta. “Voor ons betekent dit een sterke administratieve vereenvoudiging want we vullen de opdracht één keer in waarna die automatisch naar de leverancier wordt doorgestuurd. Dat werkt een stuk makkelijker dan het gedoe met mapjes en files en data die moet worden overgetikt. De fabrieken controleren ook de transportfacturen automatisch aan de hand van Phirater.”