“Platform voor training in data-analyse” (Jonathan Cornelissen van DataCamp)

Vier kandidaten voor Vlaams-Brabantse Jonge Ondernemer van het jaar (4)

Jonathan CornelissenDataCamp is een online leerplatform voor statistisch programmeren en data-analyse. In deze school leer je hoe je data importeert en visualiseert op een interactieve manier. “Het doel op langere termijn is om de plaats bij uitstek te worden waar mensen data-analyse leren”, zegt bedrijfsleider Jonathan Cornelissen (29).

DataCamp werd in 2013 opgericht door Cornelissen, Martijn Theuwissen en Dieter De Mesmaeker. Drie jaar later positioneert het bedrijf met roots in Leuven zich als online leerplatform voor data-analyse en dat wereldwijd. Het lanceerde drie betaalde cursussen in samenwerking met specialisten als Andrew Conway, Garrett Grolemund, Matt Dowle en Arun Srinivasan. Bij de klanten en partners tref je ronkende namen aan als  Coursera, RStudio en Revolution Analytics.

“De meeste andere leervormen leren mensen iets aan door gewoon video’s te tonen. Bij DataCamp studeer je data-analyse door in de browser oefeningen te maken”, stelt Cornelissen. “Daarvoor werken we samen met universiteiten zoals Princeton, Duke University en The University Of Washington. In 2,5 jaar hebben we meer dan 300.000 mensen getraind in data-analyse.”

“Via onze cursussen kunnen mensen leren om statistisch te programmeren via hun browsers. De instructies zijn zeer interactief en meteen daarna wordt gepersonaliseerde feedback gegeven. Naast de technologie die achter ons platform schuilt, is de echte waarde van DataCamp de cursusinhoud die we gebruikers bieden. Daarom stoppen we veel tijd in het vinden en werken met de beste partners uit de financiële en academische instellingen.”

Inschrijven voor het event Vlaams-Brabantse Jonge Ondernemer van het Jaar 2016, op donderdag 17 maart,  kan via deze link.