Na Duval Union en Living Tomorrow investeren nu ook de crowd en meerdere business angels in tsjing, een applicatie voor de horecawereld. De start-up haalt in totaal 250.000 euro zaaikapitaal op: 100.000 euro via Bolero Crowdfunding en 150.000 euro via een aantal business angels waaronder Wim Voss.
tsjing levert innoverende technologie aan de horeca- en evenementenwereld. Met de tsjing app kiezen gasten van horecazaken of events uit een digitale menukaart. Ze sturen hun bestelling rechtstreeks door naar de bar of keuken en kunnen betalen via hun smartphone. Zowel de gasten als de ondernemers kunnen op elk moment de status en wachttijd van een bestelling raadplegen.
tsjing-gebruikers genieten zo maximaal van sfeer en gezelligheid in plaats van te moeten wachten op bediening of aan te schuiven aan de bar.
tsjing biedt ook meerwaarde voor ondernemers en drankenmerken. Horeca-ondernemers en organisatoren van events verhogen hun nettoresultaat aanzienlijk door een efficiëntere service en betere gastenbeleving. Drankenmerken kunnen in real-time de prestaties van hun merk en producten meten zonder de privacy te schenden van gebruikers, ondernemers of andere merken. De verhoogde marktintelligentie laat merken bovendien toe om budgetvriendelijker te werken en te connecteren met hun eindconsumenten.
In 2015 bewees tsjing op een twintigtal toplocaties dat de markt, en met voorsprong de consument, meer dan klaar is voor de nieuwe horeca-app. Om een antwoord te kunnen bieden aan de groeiende vraag zocht en vond tsjing zaaikapitaal. De nieuwe middelen zullen aangewend worden om twee JavaScript developers en één operationeel manager aan te werven.
“We hebben de tijd genomen om juiste investeerders aan te trekken”, zegt Mark Willems, CEO en Founder van tsjing. “Als beginnende ondernemer zijn immers alle middelen van belang en niet alleen het geld. Kennis, ervaring, netwerk en betrokkenheid zijn minstens even belangrijk. Vandaar ook onze keuze voor Bolero Crowdfunding. Dankzij hun platform en professionele ondersteuning beschikken we nu over 135 geëngageerde tsjing-ambassadeurs. Onze campagne zorgde nationaal voor veel publiciteit waardoor we in geen tijd 100.000 euro ophaalden. Ik ben er ook van overtuigd dat we de rest van onze kapitaalronde versneld hebben kunnen afronden vanwege de positieve aandacht.”