Tobania anticipeert op de toekomst met nieuwe unit Testing Services

tobaniaTobania uit Strombeek-Bever luidt het nieuwe jaar in met de lancering van een gloednieuwe business unit: Testing Services. Business Unit Manager Bram Verbueken (links op de foto) en Business Development Manager Jo Vanpaeschen slaan de handen in elkaar om deze vorm te geven. Ze doen dit vanuit de overtuiging dat de tijd rijp is voor een nieuwe vorm van testen.

De recentste ontwikkelingsmethodes van digitale applicaties, zoals Agile en DevOps, vragen ook op het gebied van testing om technisch onderlegde profielen die proactief meedenken. Daarom vertrekt de nieuwe Tobania unit vanuit het ‘expert-to-go’-model: gebaseerd op technisch inzicht biedt dit niet alleen een uitgesproken meerwaarde aan de klant, maar ook een boeiende werkomgeving voor het Testing Services team. Een grootse lancering onderstreept Tobania’s geloof in de nieuwe unit. Ze springt in het oog met een wedstrijd waarbij de winnaar een gratis proof-of-concept in de wacht sleept.

“Met de Testing Services unit breiden we onze dienstenportefeuille gevoelig uit”, zegt Lode Peeters, CEO van Tobania. “De nieuwe business unit vormt een entiteit op zich, maar vervolledigt tegelijk ook het totaalpakket van de diensten en oplossingen die we al aanboden. Tobania kan zich voortaan profileren als de ICT-speler die zowel bestaande als nieuwe klanten van begin tot einde kan begeleiden in hun digitale evolutie.”

“Voorheen vervulden we allebei een operationele en commerciële functie in een bedrijf dat op grote schaal testing services aanbiedt”, zeggen Bram Verbueken en Jo Vanpaeschen. “Een ervaring die onze eigen visie op testing mee vormgaf. Tobania bood ons de mogelijkheid en de ruimte om deze visie in de praktijk om te zetten. Het gaat om een gloednieuwe unit binnen Tobania, maar we gooien onze eigen kennis, ervaringen, klanten- en recruitmentportfolio in de mix om deze meteen op het juiste spoor te zetten.”

Bram Verbueken en Jo Vanpaeschen constateren dat de eerste of zelfs enige klantencontacten door de groeiende digitalisering in steeds meer bedrijven via digitale kanalen verlopen. Dat stelt steeds hogere eisen aan de kwaliteit en feilloze functionering van hun applicaties. De bereidheid om hierin te investeren is bijgevolg groot, maar de vereisten zijn veranderd, onder meer door de sterk geëvolueerde ontwikkelingsmethodes. Agile en DevOps, tot voor kort nog modewoorden, winnen aan belang en vragen om volledig andere testprofielen. Hoewel klanten met al hun vragen over testing en quality bij de Testing Services unit aan het goede adres zijn, ligt de focus heel specifiek op de rol die het testen inneemt binnen die twee werkmodellen.