Yellow. Zo heet het nieuwste platform voor creatieve ondernemers in Leuven. De vuurdoop is een pop-upstore met dezelfde naam die op vrijdag 18 december de deuren opent in de Maria Theresiastraat in Leuven.
“Leuven is een creatieve hotspot.” Om dat in de kijker te zetten en om de samenwerking binnen de creatieve sector te stimuleren openen zeven Leuvense ondernemers een tijdelijke “toonbank”. Die krijgt de naam Yellow en is te bewonderen van 18 tot 24 december.
Het project werd mede mogelijk gemaakt door Leuven Mindgate Creativity. Het is een initiatief van jonge ondernemers die wat graag willen tonen dat het anders kan en mag. Zeven Leuvense producenten van unieke producten en concepten nemen samen hun intrek in de pop-upstore. Daar laten ze de bezoeker kennismaken met hun werk.
De initiatiefnemers zijn koffiebranderij MOK, buurtcafé Bar Stan, Antoine met artisanale zoetigheden, exclusieve producten van Lechaperon Unlimited, de hippe mode van HarvestClub, ontwerper Bram Kerkhofs en textielontwerpster Lotte Martens.
Yellow heeft de ambitie om uit te groeien tot een Leuvens platform voor jonge ontwerpers en makers van kunst, design, prints, fashion, fijnproeverij en ecologische spitsvondigheden. Een platform waar ideeën voor een innovatieve samenwerking tussen creatievelingen, kunstenaars, wetenschappers en ondernemers kunnen rijpen.
De initiatiefnemers heten iedereen welkom in de shop in de Maria Theresiastraat 123 in Leuven. De deuren gaan open van vrijdag 18 december tot woensdag 23 december van 10 tot 18 uur en op donderdag 24 december van 10 tot 14 uur.