Voor het zesde jaar op rij werden de HR Excellence Awards uitgereikt. Adecco Group Belgium uit Groot-Bijgaarden werd opnieuw verkozen tot Best Staffing & Resourcing Company. De award is onder meer een bekroning voor het door Adecco gelanceerde ‘Beginnerscontract’.
De HR Excellence Awards worden uitgereikt voor en door de Belgische human resources sector. De genomineerden werden vergeleken op basis van een concrete casestudy die zij zelf mochten kiezen binnen hun expertisegebied. Innovatieve aanpak, kwaliteit van de dienstverlening en meetbare resultaten werden in aanmerking genomen.
Adecco Group Belgium werd laureaat in de categorie “Best Staffing & Resourcing Company”. Vanuit de vaststelling dat het voor bedrijven vaak moeilijk en tijdrovend is om een weg te vinden in de wirwar van maatregelen om jonge werklozen in te schakelen op de arbeidsmarkt, werkte Adecco een concept uit dat aan de noden van bedrijven beantwoordt: het Beginnerscontract.
De toegevoegde waarde van het Beginnerscontract situeert zich op verscheidene niveaus: het levert een grotere instroom van nieuwe medewerkers op, waarbij ook het verloop beter onder controle blijft. Verder is vastgesteld dat de tijdsinvestering inzake coaching en opleiding van de starters onder Beginnerscontract door de leidinggevenden met tweederde werd verminderd. Het Beginnerscontract laat toe een breder aanbod aan kandidaten te bereiken en dat terwijl de klant ook een financieel voordeel krijgt. Verder zorgt het ervoor dat jongeren sneller een job vinden en ervaring opdoen zodat ze de vicieuze cirkel van ‘geen job, want geen ervaring’ kunnen doorbreken.
“Wij zijn natuurlijk bijzonder verheugd en trots dat we deze award voor de derde keer krijgen”, zegt Dirk Stienaers, Human Resources Director van Adecco. “Het is een mooie publieke erkenning voor het werk van onze medewerkers die elke dag weer het beste van zichzelf geven om aan onze klanten en uitzendkrachten een excellente dienst te leveren. Tegelijk motiveert deze Excellence Award ons om te blijven doorgaan en om onze services te blijven verbeteren door alert te zijn voor de noden en wensen van onze uitzendkrachten en klanten. Want voor ons is het duidelijk dat deze alertheid samen met het engagement en de competentie van onze medewerkers, aan de basis liggen van deze Excellence Award.”