Na de burn-out worden steeds meer werknemers geplaagd door bore-out. Het omgekeerde maar evenzeer een aanslag op het werkplezier. De onderneming Workwell uit Tienen heeft er iets op gevonden. Met originele, creatieve en motiverende producten en diensten zorgt het bedrijf voor meer plezier op de werkvloer.
Workwell wil de partner worden van elke onderneming die ernaar streeft zoveel mogelijk happy people aan boord te hebben. Samen met de werkgever wil het bedrijf de werkplek 2.0 creëren. Vanuit een digitaal platform wil het werknemers opfleuren. Met soms eenvoudige dingen als fruitmanden en koffiekoeken. Maar ook met bijvoorbeeld tafelvoetbal en biljarttafels. Of een deugddoende massage tijdens de werkuren.
“Wij helpen bedrijven om hun imago te verbeteren en gemotiveerde nieuwe mensen aan te werven. Tevens willen we het personeelsverloop en het ziekteverzuim helpen beperken”, zeggen de initiatiefnemers. “Daarmee zorgen we voor meer betrokkenheid van het personeel en een positieve uitstraling op de werkvloer, met minder stress. De werkgever kan het personeel extralegale voordelen aanbieden en hen elke dag opnieuw verrassen.”
Workwell levert one-stop-shopping onder eigen vlag. De diensten en producten worden aangeboden onder vier categorieën: food, fun, health en space. In de afdeling workfood kan de werkgever terecht voor fruitmanden, koffiekoeken, taarten, cadeaumanden en tartelettes. Daarvoor kunnen zelfs foodtrucks ingezet worden.
In de categorie workfun is er keuze tussen muziekbands, fungames, gezelschapspelen, stand-up comedians en comedyworkshops. Workhealth levert massages op het werk, workshops, yoga en inspirerende sprekers. Workspace doet het dan weer met kunst op kantoor, ergonomische producten en, jawel, kerstdecoratie.