Weinig bedrijven hebben mobiele site

Wikipedia_India_NokiaIn de loop van september liet goudengids.be een studie uitvoeren waaruit bleek dat er een grote de digitale kloof is tussen de bedrijven en hun klanten. Een van de bevindingen is dat slechts elf procent van de bedrijven een mobiele site heeft, terwijl 57,5 procent van de Belgen mobiel internet heeft.

Minister van Digitale Agenda Alexander De Croo wil in oktober de Belgen burger massaal tot het mobiele internet bekeren met zijn ‘Surf Mobile’-campagne. Volgens onderzoek van de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie maakt momenteel slechts 57,5 procent van de Belgische bevolking gebruik van mobiel internet. Het Europese gemiddelde is 66,7 procent.

“Dit cijfer staat in schril contrast met de nog lagere mobiele aanwezigheid van Belgische ondernemers”, zegt Christophe Batens van goudengids.be. “Amper elf procent van de ondernemers heeft een mobiele site. Daarom schenken we 500.000 Belgische bedrijven gedurende de volledige maand oktober een gratis mobiele website. De mobiele sites maken de bedrijven aanwezig en vindbaar voor smartphone- en tabletgebruikers.

“De digitale maturiteit van de Belgische ondernemer laat te wensen over”, zegt Batens. “89 procent van de Belgische ondernemers is digitaal actief, maar één op de drie investeert minder dan tien procent van zijn marketingbudget aan digitale media.  Amper één op de tien Belgische bedrijven meet het rendement van zijn digitale investeringen en een derde  van hen baseert zich op veronderstellingen en negentien procent op feedback van klanten. Dat terwijl digitale media net toelaten om bezoeken en klikgedrag nauwkeurig te meten.”

Meer info vanaf 1 oktober op www.allebedrijvenmobiel.be