Prijkt De Gouden Schaar straks eenmalig op de voetbalshirts van Anderlecht? Het kan. De winkel in herenkleding uit Tienen is laureaat in de provincie Vlaams-Brabant van de online wedstrijd Boost uw Business van BNP Paribas Fortis. Zaakvoerder Bart Debbaut heeft al zeker 10.000 euro op zak. “Een mooie som, die ik in het najaar gebruik om mijn zaak verder te promoten via diverse mediakanalen.”
“De Gouden Schaar op de shirts van RSCA? Met uw stem kan utopie realiteit worden. Het boegbeeld van mannenmode in Tienen wordt dan even hoofdsponsor van Anderlecht.” Zo omschreef zaakvoerder Bart Debbaut (43) begin mei zijn kandidatuur en deelname aan de tweede editie van boostuwbusiness.be, een initiatief van de hoofdsponsor van Anderlecht.
De boodschap van de ondernemer sloeg aan: met 2016 stemmen haalde De Gouden Schaar het in Vlaams-Brabant afgetekend voor beenhouwerij Segers uit Grimbergen (1.807 stemmen) en Paperclip Clothing Company uit Dworp (1.154). Elk sms’je was goed voor een stem. Het lijkt wel alsof Debbaut dat stemmenaantal zelf gekozen heeft. “In 2016 vieren we ons 90-jarig bestaan”, stelt hij. “De zege kwam niet op bestelling: het was hard werken om onze klanten te mobiliseren.”
Anderlecht-middenvelder Dennis Praet pronkt op boostuwbusiness.be/ondernemer/355 met het logo van De Gouden Schaar op zijn shirt. Jong bij jong en Vlaams-Brabant bij Vlaams-Brabant. “Mijn vrouw en ik namen vijf jaar geleden de zaak over”, zegt de gewezen bankdirecteur.
Uit elf winnaars (een per Belgische provincie plus Brussel) wordt een superlaureaat gekozen. Die prijkt op 4 oktober bij een thuiswedstrijd van Anderlecht op de truitjes van alle spelers. De Gouden Schaar is nog altijd in de running om sponsor van één dag te worden. In afwachting heeft de finalist al zeker 10.000 euro beet. “Het reglement bepaalt dat we daarmee een lokale mediacampagne moeten financieren. Vijf tot acht procent van onze omzet gaat steevast naar marketing en communicatie.”