Voetbalclub Oud-Heverlee Leuven, beter bekend als OHL, heeft een nieuwe hoofdsponsor. Iedereen verwachtte het energiebedrijf Eneco maar het werd Just Eat. Deze onderneming is marktleider in het online bestellen van eten bij restaurants. Just Eat is in Vlaams-Brabant goed ingeburgerd, met vooral klanten in Leuven, Vilvoorde en Zaventem. Vijf lokale en regionale bedrijven uit Vlaams-Brabant verlengden hun contract met OHL als nevensponsor.
Op de shirts van de kersverse ploeg in de eerste klasse van het voetbal prijkt voortaan Just Eat. Na tien jaar houdt het Leuvense topbedrijf Option het voor bekeken. Just Eat en OHL tekenden een overeenkomst voor één jaar. Beide partijen beklemtonen wel dat ze de intentie hebben om op langere termijn met elkaar door te gaan. “In Leuven werken wij momenteel samen met vijftig restaurants”, stelt Kenneth Wijndaele, marketingmanager voor de Benelux bij Just Eat. “Met dit contract willen we verder doorgroeien in de universiteitsstad.”
Dat OHL het contract te danken heeft aan de onverwachte promotie naar de hoogste klasse wordt genuanceerd door Leuvenaar Kristof Sals, countrymanager Benelux bij Just Eat. “We waren ook kandidaat-sponsor in tweede klasse. Maar de extra belangstelling voor het hoogste niveau is natuurlijk een zegen voor onze naambekendheid.” Volgens Paul Van Der Schueren, CEO bij OHL, beschikt de club met deze deal over meer centen dan tijdens het laatste verblijf in eerste klasse twee seizoenen geleden.
Vijf andere shirtsponsors uit Vlaams-Brabant verlengden hun contract en leggen extra centen op tafel. Het gaat om transportfirma Rayden uit Bierbeek, tegelbedrijf Tegel Concept uit Overijse, Mercedes- en Nissandealer GMS-Groep uit Leuven, sportkledijfabrikant Vermarc uit Rotselaar en het ICT-bedrijf DataFlow uit Leuven.