BNP Paribas Fortis en RSC Anderlecht organiseren ook dit jaar de ‘Boost uw Business’-campagne. “Op het einde van de wedstrijd maken de ondernemers kans op een reclamecampagne ter waarde van 10.000 euro bruto. Bovendien ziet één onderneming haar logo op de truitjes van de meest succesvolle voetbalclub van België zien schitteren”, zegt Cindy Segers, Specialist Betalingsverkeer Vlaams-Brabant-Limburg van BNP Paribas Fortis
Veel bedrijfsleiders dromen er wellicht van een bekende voetbalploeg te zien spelen met de naam of het logo van zijn onderneming op de truitjes. Vorig jaar konden de deelnemers aan ‘Boost uw Business’ van het zeldzame voorrecht genieten om het logo van hun zaak op de officiële shirts van RSC Anderlecht te zien staan in plaats van dat van de historische sponsor, BNP Paribas Fortis.. Dat zorgde voor veel animo, wat bleek uit de zowat duizend kandidaturen en 46.000 online uitgebrachte stemmen. Uiteindelijk waren het de groene en fuchsia kleuren van lingeriezaak Ohlala! die een match lang op de voetbaltruitjes mochten prijken.
“Omwille van dat succes hebben BNP Paribas Fortis en RSC Anderlecht beslist om deze unieke campagne, die ondernemerszin, naambekendheid en sportsponsoring met elkaar verbindt en tegelijkertijd ook de zelfstandigen en kmo’s in de schijnwerpers plaatst, dit jaar opnieuw te lanceren”, zegt Segers.
Tot 21 juni kunnen kandidaat-ondernemers zich inschrijven op de website boostuwbusiness.be, door er het deelnameformulier in te vullen en hun motivatie toe te lichten. Om hun zichtbaarheid te vergroten kunnen de deelnemers er een foto van een Anderlechtspeler selecteren en hun logo op zijn truitje zetten. Daarna is het aan hen om de promotiekit met affiches en flyers zo efficiënt mogelijk te gebruiken om supporters, klanten en vrienden aan te zetten massaal via gratis sms’jes hun stem uit te brengen. Dat kan tot 5 juli, de einddatum van de wedstrijd. Bovendien kan elke deelnemer extra punten binnenhalen door zijn promotiekit op sociale media zoals Facebook, Twitter of LinkedIn te delen, met de hashtag #boostyourbusiness.
De drie ondernemingen met de meeste stemmen in elke provincie en Brussel worden geselecteerd om de grote finale in juli aan te gaan. Per provincie en in Brussel wint telkens één onderneming een publiciteitscampagne met een brutowaarde van 10.000 euro, één van de elf winnende ondernemingen ziet haar logo op de truitjes van RSC Anderlecht gedrukt tijdens een officiële match in september of oktober.