Webbureau King Foo uit Aarschot is overgenomen door sectorgenoot Intracto uit Herentals.
King Foo blijft als apart merk bestaan, maar krijgt een professionele omkadering om zijn naam als technisch expert in de Belgische markt verder uit te bouwen.
Intracto staat gekend als een digital agency dat een mix van marketing en technologische oplossingen aanbiedt. King Foo is sterk gespecialiseerd in hoogtechnologische oplossingen. “Dat zijn dus aanvullende competenties die ons als groep nog sterker zal maken”, zegt Pieter Janssens, dagelijks bestuurder van Intracto.
Voor King Foo is deze overname vooral een springplank naar meer uitdagende projecten en een volgende groeifase. “We voelen bij Intracto een sterke groepsdynamiek en focus op kwaliteit. Dat zijn waarden die perfect aansluiten bij King Foo”, zegt Jonas Mariën, oprichter King Foo.
Door de overname verhuist het team van King Foo van Aarschot naar de campus van Intracto in Herentals. “Hier vinden ze een omgeving met uitdagende projecten in een ambitieuze ploeg.Door beide bedrijven fysiek samen te brengen kunnen we nog gerichter kennisdeling organiseren. Het kweken van talent staat hier immers centraal”, zet Janssens.
Bij King Foo werken vijftien mensen, het bedrijf draait een omzet van 1,2 miljoen euro. Na de overname telt de groep rond Intracto 95 voltijdse medewerkers en realiseert het een geconsolideerde omzet van meer dan dertien miljoen