Essenza krijgt andere naam

essenzaOok de Belgische winkels van de Essenza-keten, met onder meer een vestiging in Leuven, nemen de naam over van het Britse moederbedrijf Holland & Barrett. De rebranding gaat onmiddellijk in en betekent voor Essenza een eerste stap in een nieuwe strategische richting.

Reden van de naamverandering en de rebranding is volgens Colinda Hoegee, CEO van het Nederlandse De Tuinen (dat in 2013 Essenza overnam), de sterke ambitie van het bedrijf om te groeien.

“Wij hebben de ambitie om internationaal door te groeien. We willen grenzeloos vernieuwend zijn en buiten de gebaande paden doorgroeien. Met een merk als Holland & Barrett hebben wij die mogelijkheid”, zegt Hoegee. Beide ketens zijn onderdeel van de Amerikaanse NBTY-groep en liggen als retailmerk naar eigen zeggen zeer dicht bij elkaar.

Ook het Nederlandse De Tuinen gaat voortaan verder als Holland & Barrett. De uitrol van het Holland & Barrett-winkelconcept wordt zowel in België als in Nederland snel in gang gezet. De volgende nieuwe winkel zal al worden geopend volgens het nieuwe concept.

Holland & Barrett heeft meer dan 700 winkels in Groot-Brittannië en wereldwijd zijn er bijna 1.000 Holland & Barrett-winkels. Ook in China zijn er al vestigingen, en de ambities voor Europa zijn groot. Leen De Moor