Flanders DC en Vlerick Business school organiseren de komende weken negen creativity talks.
Wetenschappelijke studies belanden te vaak onder het stof, of in een kast waar haast niemand ze leest. Daarom heeft Flanders DC de afgelopen maanden hard gewerkt om de bevindingen uit de Vlerick-studies aan het Flanders DC Kenniscentrum te vertalen naar bruikbare tools.
Twee van deze tools werden vorig seizoen aan het publiek voorgesteld. Dit jaar komen er nog eens drie nieuwe tools bovenop. De creatieve business tools bedrijven en ondernemers worden voorgesteld tijdens negen Creativity Talks in 2015. Tijdens de Creativity Talks gaat het over onder meer over tools in creativiteit managen, business model canvas, totaaloplossingen aanbieden, je laten motiveren door kleine successen op het werk, een exportanalyse van je producten.
De eerste vier workshops worden zowel in Gent als in Leuven georganiseerd, de afsluitende vijfde in Brussel. Deelnemen kost 29 euro per sessie per persoon, offline tool voor eigen gebruik inbegrepen. Er is ook een netwerkreceptie met warme hapjes. Er worden ook aparte sessies Train de Trainer in deze tools georganiseerd.
De eerste sessie in Leuven heeft plkaats op 19 maart van 19 tot 21 uur en heet ‘Van Aha tot Voila!’.Bedrijven die hun positie willen behouden of versterken moeten continu blijven vernieuwen. Maar hoe zorg je ervoor dat er in jouw organisatie genoeg zuurstof is om de creativiteit van je medewerkers aan te wakkeren? Hoe wordt een geniaal idee ook werkelijkheid? Met andere woorden: hoe loopt de weg tussen het “Aha!-moment” en het “Voila!-moment”?
Meer informatie en inschrijven via deze website.