thumbnail_Met kindje

Datamigratie zonder grenzen dankzij Wachtebeekse Tillit

WACHTEBEKE – Bij Tillit, een datamigratie-expert met uitvalsbasis in Wachtebeke, weten ze dat de coronacrisis voor extra uitdagingen, maar ook voor opportuniteiten zorgt. In juni speelde het een cruciale rol in de migratie van de Hongaarse zusteronderneming van Mateco/TVH naar Microsoft Dynamics For Finance and Operations. De hele operatie gebeurde vanop een ‘coronaveilige’ afstand.

TVH Equipment uit Waregem is momenteel bezig met een echt huzarenstuk. Zo is het de intentie om al haar internationale dochterondernemingen op hetzelfde ERP-systeem te krijgen en te integreren via enkele zelfgebouwde applicaties. Voor de datamigratie doet het een beroep op Tillit, een jong en dynamisch groeibedrijf uit Wachtebeke met een grote expertise in het vakgebied. Tillit heeft een eigen framework ontwikkeld om datamigraties uit te voeren. Van het nemen van extracten uit het verouderde systeem, opschonen van data tot het laden in het nieuwe systeem.

Migratie vanop afstand

Ondertussen werd de Hongaarse zusteronderneming van Mateco/TVH succesvol gemigreerd en dat allemaal vanuit België. “Niet evident”, zegt Kevin Sermijn, zaakvoerder bij Tillit. “De golive van zo’n migratie is een enorm arbeidsintensief en tijdrovend proces dat in normale omstandigheden altijd on site gebeurt. In onze sector is teleconferencing goed ingeburgerd, maar tijdens een golive vormt het toch een serieuze exra uitdaging.” Ondertussen is Tillit volop bezig met de datamigratie van de vestigingen van Mateco/TVH in Polen en Latijns Amerika. In een latere fase zijn ook Luxemburg, Duitsland en Spanje aan de beurt.

Atlas Copco

Ook voor Atlas Copco zet Tillit remote oplossingen op poten voor een datamigratie naar SAP. “Dit brengt zijn eigen uitdagingen met zich mee”, weet Kevin Sermijn. “Het merendeel van het projectteam zit hier in België, andere teamleden zitten in India, Duitsland of Nederland, terwijl de eindgebruikers in pakweg Australië, Japan of Latijns Amerika zitten. Toch slagen we er in om via onze eigen modus operandi, het gebruik van de juiste (communicatie)tools en een goed uitgewerkt draaiboek wereldwijd tot een goed eindresultaat te komen. Corona heeft ons uitgedaagd om out of the box te denken. Na corona zullen we zeker nog steeds golives on site uitvoeren, maar we weten dat het in extreme omstandigheden ook anders kan. Iets waar onze internationale klanten alleen maar voordeel uit kunnen halen.”