Schermafbeelding 2020-09-17 om 22.17.11

Starter van de week: Studio LoreDedobbeleer lanceert merk voor jonge ouders

RUIEN – Bij de gloednieuwe Studio LoreDedobbeleer kunnen zowel bedrijven als particulieren terecht voor al hun ontwerpen of de realisatie van een eigen product. Creatieve duizendpoot Lore Dedobbeleer gaat met je aan de slag en tovert elk vaag idee om tot een prachtig resultaat. Met haar eigen merk Febe en Korneel, bestaande uit speelse geboortekaartjes en leuke mijlpaalkaarten, richt ze zich tot jonge ouders. “Ik heb lang getwijfeld om de sprong te wagen, maar heb nog geen seconde spijt gehad.”

Lore Dedobbeleer (24) studeerde Industrieel Productontwerp aan de Howest in Kortrijk en volgde vervolgens een beroepsopleiding Grafisch Ontwerp bij Moonfox in Zwevegem. Deze zomer waagde ze de sprong naar het zelfstandige leven met haar eigen ontwerpbureau Studio LoreDedobbeleer. “Ik werk zowel B2B als B2C. Dat kunnen heel concrete vragen zijn zoals het ontwerpen van een geboortekaartje volgens jouw specifieke wensen, maar je kan bij mij ook terecht met slechts een vaag idee. Sommige bedrijven willen bijvoorbeeld iets creatiefs op de markt brengen om hun merk in de kijker te zetten. Ik ga dan samen met hen brainstormen en werk dit uit tot een concreet concept. Van het grafisch ontwerpen van een nieuwe huisstijl tot het op de markt brengen van een volledig nieuw product, ik ga geen enkele uitdaging uit te weg.”

Febe en Korneel

Daarnaast heeft Lore Dedobbeleer ook een geheel eigen productlijn gericht naar (toekomstige) jonge ouders. Haar merk Febe en Korneel bestaat inmiddels uit een 4-tal standaard geboortekaartjes die mensen kunnen aanpassen naar wens en twee kaartensets met mijlpaalkaarten. Met deze laatste kunnen (toekomstige) ouders de verschillende mijlpalen tijdens hun zwangerschap of de fasen die hun kind doormaakt na de geboorte bijhouden. “Het is de bedoeling dat ouders foto’s van deze belangrijke mijlpalen op een leuke manier fysiek kunnen bewaren. In het digitale tijdperk vergeten we dit vaak en staan alle foto’s op de gsm, maar als daar iets mee gebeurt, ben je alle herinneringen kwijt. Met mijn kaartensets kan je later door een mooi boekje bladeren.”

De hele productlijn is opgebouwd rond main characters Febe en Korneel, een konijn en een eekhoorn. Geen toevallige keuze zo blijkt: “De namen zijn afgeleid van de tweede en derde naam van mijn Oma, namelijk Febronie en Cornelia. Ook in hun uiterlijk komen karakteristieken van haar terug, Zo draagt Korneel net als haar een bril. Mijn oma overleed enkele jaren geleden. Op deze manier leeft ze verder. Mijn hart ligt echt in dit product.”

Coronacrisis zorgde voor laatste zetje

Hoewel Lore altijd al de ambitie had, heeft het toch even geduurd voor ze haar plannen omzette in werkelijkheid. “Achter de schermen ben ik zo’n twee jaar bezig geweest om alles vorm te geven. Het heeft lang geduurd voordat ik het goed genoeg vond om ermee naar buiten te komen. Uiteindelijk dacht ik: als ik het niet probeer gaat het er nooit van komen. Dus besloot ik de sprong te wagen en te kijken waar ik geraak.” Half juni, midden in de coronacrisis, ging Studio LoreDedobbeleer definitief van start. “Ik ben even technisch werkloos geweest. Die extra tijd heeft mij de laatste boost gegeven om ervoor te gaan.”

Verschillende klanten

Met haar studio trekt Lore heel uiteenlopende klanten uit verschillende sectoren aan. “Ik heb al enkele vaste klanten voor maatwerk, zo mocht ik bijvoorbeeld reeds voor Okra ontwerpen, maar eveneens komen mensen bij mij aankloppen voor slechts 1 wenskaart voor een communiefeestje. Ook de verkoop van het eigen merk komt langzaam op gang, maar dit moet nog wat aan bekendheid toenemen. Met een winactie via de Instagram BabyBoom deze week hoop ik alvast een groot publiek te bereiken.”

Toekomst

Momenteel is Lore volop bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten voor het merk. “Het is echt de bedoeling dit te laten uitgroeien. Maatwerk is leuk om te doen, maar Febe en Korneel is mijn passie. Op termijn zou ik graag in zo veel mogelijk fysieke winkels liggen. Het volgende product in de collectie zal een prentenboek zijn en een variant op de kaartenset, maar daar kan ik nog niet veel over prijsgeven”, knipoogt Lore.

Aan andere starters wil Lore graag het volgende meegeven: “Ga er gewoon voor! Ik heb heel lang getwijfeld of ik er wel klaar voor was, maar eigenlijk weet je dat nooit op voorhand want je hebt geen idee wat er allemaal op je afkomt. Pas wanneer je van start gaat, kom je nieuwe connecties tegen en openen er deuren die voorheen gesloten waren. Zolang het in je eigen hoofd blijft zitten en je er niet mee naar buiten komt, blijft het een droom die je nooit verwezenlijkt.”

Lees ook

  • BV
    22/11/2024
    Haisi Group
    Vorst
  • BV
    22/11/2024
    Bukuu
    Gent
  • BV
    22/11/2024
    Versicon
    Oudenaarde