GENT – De term ‘employer branding’ bestaat al 20 jaar, maar pas de laatste jaren krijgt deze discipline ook meer en meer aandacht. Zo werkte het Gentse bureau Fantastic zich als employer brandingspecialist al in de kijker voor onder meer Telenet, de Nationale Bank van België, Audi Brussels en de Federale Politie. Dat viel ook Onlyhumans op, dat na de vruchtbare fusie met branding agency Today en webbureau Code d’Or opnieuw een gespecialiseerde nichespeler in z’n rangen opneemt.
Groei is bij deze overname een aardig neveneffect, maar niet het doel op zich. “We willen niet per se de grootste worden”, legt Tom Bogaert uit, CEO van Onlyhumans. “We willen vooral onze klanten een zo breed mogelijk spectrum aan gespecialiseerde diensten bieden. One-stop-shop is zo’n versleten woord, vergelijk ons maar met een goed gevulde frigo: al wat je merk nodig heeft, is vers en voorhanden. Je trekt één deur open en neemt en combineert wat je wil. Dat maakt ons bureau aantrekkelijk voor merken die zich graag thuis en begrepen voelen.”
Guy Wilssens, CEO van Fantastic, vult aan: “Met onze 13 employer brandingexperts willen we de referentie worden in België. De fusie met Onlyhumans laat toe om ons te blijven verdiepen op ons terrein, zonder dat er talent verwatert in het geheel.”
Een groeistrategie in constructieve symbiose dus, die vandaag al zo’n 90 humans telt, per anderhalve meter veilig gespreid over kantoren in Antwerpen, Mechelen en Gent.