AALST/GAVERE/HAALTERT – Accountancykantoor Mon3aan blijft ondernemen en brengt een positief verhaal in een negatieve tijd. Het kantoor met vestigingen in Gavere en Aalst fusioneert met accountantskantoor Herreman, een gevestigde waarde in de regio Haaltert, van vader op de kinderen overgedragen. Het woord overname dekt niet echt de lading. Het gaat veeleer om een fusie gebaseerd op honderd procent samenwerking. Zowel Geert als Frank Herreman blijven in het bestuur van het kantoor Herreman. Frank Herreman, de jongste zoon, wordt ook lid van het bestuur van Mon3aan en zal zo meeschrijven aan het groeiverhaal van Mon3aan.
Mon3aan is ontstaan in 2015 met een zevental medewerkers die uit een groter bedrijf zijn gestapt om hun eigen verhaal te schrijven. Mon3aan werd het eerste volledig digitale boekhoudkantoor in België en winnaar van een aantal awards voor hun digitalisering en vernieuwing. “Vier jaar later tellen we al 17 medewerkers”, vertelt Frederik Meert, bestuurder van Mon3aan. “We zijn niet alleen sterk gegroeid in personeel, maar ook in omzet en vestigingsplaatsen. Naast ons kantoor in Gavere beschikken we sinds de opstart ook over een kantoor in Aalst.”
Groeiverhaal in Aalst verderzetten
Om ook voor de vestiging in Aalst een mooi groeiverhaal te kunnen schrijven, besliste Mon3aan om een fusie aan te gaan met het kantoor Herreman in Haaltert. “Om die reden stap ik mee in het bestuur van Mon3aan”, zegt Frank Herreman, als jongste zoon van het familiaal kantoor. Door de fusie groeit het aantal Mon3aan-medewerkers aan tot 23 deskundigen. “Er vallen géén ontslagen, integendeel zelfs, we hebben nog drie vacatures voor ondernemende accountants die willen fungeren als klankbord voor de klanten en ons digitaal verhaal willen uitwerken en ondersteunen”, vertelt Frederik Meert. De samenwerking zal kantoor Herreman in ieder geval naar een hoger niveau van digitalisering en automatisering brengen.
Moeilijk gaat ook!
Het team van Mon3aan blijft ondernemen, ook in deze coronatijden. “Hoewel we al weken overstelpt worden door vragen en problemen van onze klanten, blijven we commercieel bezig, nu via Zoom en Skype. Sinds de start van de coronacrisis hebben we weer tien nieuwe klanten binnengehaald. Het gaat iets moeilijker op afstand, maar het lukt. Hopelijk binnenkort met drie nieuwe medewerkers”, lacht Frederik Meert.