ooviomcollective_065

OMcollective biedt exitstrategieën op maat van elk bedrijf

SINT-NIKLAAS – Sinds industrie en B2B bedrijven vanaf 4 mei stilaan terug aan de slag zijn, heeft digital agency OMcollective een kader uitgewerkt dat ondernemers en bedrijven een houvast wil geven om de juiste exitstrategie te bepalen.

Deze coronacrisis heeft enorm veel impact gecreëerd. Winkels moesten sluiten, leveringen lopen vertraging op, producties liggen stil, de markt keldert, etc. Nu bedrijven sedert 4 mei terug fysiek aan de slag mogen (en winkels hopelijk terug openen vanaf 11 mei), heeft OMcollective een kader gecreëerd voor ondernemers en bedrijven om zich voor te bereiden op de exitstrategie.

Verschillende strategie per business

“Het strategische kader is opgedeeld in 3 grote doelstellingen”, legt Michel De Baer, zaakvoerder van OMcollective, uit. “Een eerste is ‘lead generation’. Deze strategie is ideaal indien de focus van de onderneming ligt op het verzamelen van contactinformatie van potentiële klanten. Een tweede strategie is ontwikkeld voor bedrijven wiens business op fysieke bezoeken aan hun winkel/toonzaal gebaseerd is en ten slotte werkten we ook een strategisch kader uit voor ‘E-commerce business’, ofwel online verkoop.”

“Afhankelijk van de doelstelling van elke onderneming of business schotelen we per fase van de exitstrategie (d.i. tijdens de lockdown, de transitiefase en bij de heropstart) een aantal concrete tips voor, aangevuld met cases van eigen klanten waarop die strategieën worden toegepast. Met succes.”

Mix & match

“Het kan natuurlijk ook dat meer dan één van de doelstellingen van toepassing is,” vervolgt De Baer, “bijvoorbeeld wanneer je winkelbezoeken combineert met online verkoop. Mix & match dus de adviezen die voor jouw bedrijf toepasbaar zijn. We geloven dat dit advies voor heel veel ondernemers en bedrijven relevant en toepasbaar is. Je pikt er de essentiële stukken voor je eigen onderneming uit en kan ermee aan de slag.”

Lees de verschillende exitstrategieën van OMcollective en hoe je ze kan toepassen op jouw bedrijf op hun blog.