thumbnail__MG_6583_EDIT

Fantastic haalt drie nieuwe klanten aan boord ondanks corona-crisis

GENTBRUGGE – We leven in een vreemde en onzekere tijden, dat is zeker. Gelukkig is er ook nu en dan ook goed, zelfs fantastisch, nieuws. Uit de Emanuel Hielstraat in Gentbrugge, bijvoorbeeld. “Zowel de Nationale Bank van België, internationaal transportbedrijf H.Essers als de Federale Politie hebben Fantastic agency als partner voor hun employer branding en rekruteringscommunicatie gekozen”, zegt zaakvoerder Guy Wilssens. “En daar zijn we collectief – ook al werken we allen momenteel van thuis – blij mee.”

Fantastic werd zes jaar geleden opgericht door Guy Wilssens en is gevestigd in Gentbrugge. Klanten van het agency, gespecialiseerd in employer branding, corporate communication en media buying, krijgen de volle aandacht van 13 creatieve professionals. “We denken met de klant mee en zetten met een 360°-aanpak de schouders onder het employer brand van tal van bedrijven. Van analyse en strategie, naar (creatief) concept en storytelling, tot activatie en ROI. Wat ons drijft: knappe resultaten, tevreden werkgevers en contente werknemers”, aldus Wilssens.

Drie nieuwe telgen

Ondanks de onzekere tijden waarin de bedrijfswereld op dit moment verkeert, kan Fantastic toch de komst van drie nieuwe telgen in hun klantenportfolio aankondigen. “We waren al heel blij dat we o.a. Telenet, Alken-Maes, Audi Brussels en Armonea als klant hadden, maar we mogen de Federale Politie, H.Essers en de Nationale Bank van België nu ook verwelkomen als nieuwe klanten”, zegt Wilssens. “Deze bedrijven  hebben eigenlijk nu al alles in huis om een sterk (werkgevers)merk te creëren: hun eigen mensen. Die spelen meer dan ooit de hoofdrollen in sterke employer brands en worden hun wandelende reclame. Niemand beter toch om verhalen op een authentieke manier te gaan vertellen?”

Drie creatieve concepten

“Zo zijn wij.” Is de korte maar krachtige slagzin waarmee de Nationale Bank van België voortaan haar mensen in de spotlight zet én nieuwe collega’s zoekt. Waarom die? Omdat de NBB wil tonen wie en hoe het echt is. “We deden na analyse en conceptcreatie een fotoshoot, gaven het begrip testimonial video een nieuwe invulling en bundelden alles in een gloednieuwe jobsite. Het resultaat: een vernieuwd en sterk employer brand.”

Over H.Essers mag Wilssens nog niet te veel prijsgeven. “We kunnen wel al zeggen dat de fotoshoot erop zit, dat de beelden gedraaid zijn, dat de woorden van de campagne gekozen zijn en dat het crossmediale mediaplan klaarligt. Binnen enkele weken te zien op de baan, online en op papier.”

En de Federale Politie? “De zoektocht naar (hoofd)inspecteurs loopt intussen volop, straks starten we aan het nieuwe concept en schieten we vol in actie”, knipoogt de enthousiaste zaakvoerder.