handsome technical support operator working on computer handsome technical support operator working on computer

Skyforce opent gratis noodlijn met IT-security-experten om kmo’s en zelfstandigen te helpen

GENT – Naar aanleiding van de huidige gezondheidscrisis hebben tal van bedrijven beslist om hun knowhow ten dienste te stellen van de gemeenschap. Aangezien de toename van het internetverkeer, onder impuls van telewerk, cyberaanvallen in de hand werkt, heeft ook Skyforce het initiatief genomen om zelfstandigen en kmo’s te helpen door een noodlijn te openen voor een gratis diagnose en 60 minuten IT-ondersteuning. Slechts één nummer om te onthouden: +32 2 899 75 55.

Skyforce vestigde vorige week al de aandacht van bedrijven op de noodzaak om IT-securityregels voor hun telewerkers op te stellen. Intussen merkt Skyforce dat het aantal frauduleuze verbindingspogingen blijft toenemen!

Gratis diagnose en 60 minuten telefonische assistentie 

“Vandaag hebben we meer dan 1.000 klanten die we dagelijks beschermen tegen cyberaanvallen”, leggen ze bij Skyforce uit. “Het coronavirus zet ook het internet onder druk. De huidige beperkingen hebben het aantal verbindingen explosief doen toenemen. Helaas profiteren hackers van deze situatie. Kmo’s en zelfstandigen zijn het minst beschermd tegen deze toename van piraterij en de huidige epidemie wordt verergerd door het grote aantal bedrijven dat in moeilijkheden komt omdat winkels gesloten zijn en bepaalde aanbieders niet langer de mogelijkheid hebben in te grijpen. In deze omstandigheden heeft Skyforce besloten om een gratis diagnose en 60 minuten telefonische assistentie aan te bieden aan elke zelfstandige of kmo die op dit vlak hulp nodig heeft.”

Een hotline voor gratis IT-hulp en -beveiliging

Vanaf nu kunnen alle Belgische zelfstandigen en kmo’s met een cybersecurityprobleem het volgende nummer bellen: +32 2 899 75 55 (lokale oproep), tussen 9 uur en 19 uur van maandag tot zaterdag. Ze krijgen dan ondersteuning van een cybersecurity-expert die hen op afstand zal helpen.