thumbnail_GEPSARTE-13

Studenten Internationaal Ondernemen bedenken duurzame en innovatieve oplossingen

GENT – Op donderdag 21 november werden de winnaars bekend gemaakt van Re:Explore, een initiatief van de bacheloropleiding bedrijfsmanagement aan de Arteveldehogeschool in teken van de Global Entrepreneurship Week en de Duurzame Ontwikkelingsdoelen.

Tijdens de Global Entrepreneurship Week, een jaarlijks en wereldwijd event dat ondernemerschap in de kijker zet, organiseerde de Bachelor bedrijfsmanagement: internationaal ondernemen van Arteveldehogeschool een eigen projectweek rond de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals of SDG’s) van de V.N. Van maandag 18 november tot donderdag 21 november werkten 124 tweedejaarsstudenten uit de afstudeerrichting Internationaal ondernemen van de Bachelor bedrijfsmanagement een opdracht rond de SDG’s uit.

Workshops

“Na twee dagen inspirerende workshops over onder andere trendwatchen, artificiële intelligentie, brainstormen en creatief probleemoplossend denken gingen de studenten aan de slag om hun idee uit te werken. Maar liefst 28 teams werkten rond 7 Sustainable Development Goals. Zo willen we studenten opleiden die in staat zijn om vanuit hun expertise duurzame en innovatieve oplossingen te bedenken”, stelt Heidi Vervaecke, programma manager van de afstudeerrichting Internationaal ondernemen.

Battle of the Pitches

Donderdag was  grote dag: the Battle of the Pitches. Per SDG streden telkens 4 teams om de titel van beste idee. De winnaars werden bekendgemaakt in een slotsessie op donderdagavond 21 november op campus Stropkaai.

Dit waren de winnaars:

  • SDG 5 (Gendergelijkheid): Joint Venture: Ineke Schelstraete, Brent Vansteenkiste, Nathan Wylocke, Caroline Verrachia, Arlina De Mullier
  • SDG 8 (Waardig werk en economische groei): Challengers: Britt Goossens, Kim Ego, Ellen Hoste en Britt Vanduysen