5dd29d81d5c04ce77c3b40f7_Team CoolActivators (1)

CoolActivators zet gekoelde producten in de spotlight

SINT-NIKLAAS – Het is voor bedrijven die gekoelde producten op de markt brengen niet eenvoudig om de aandacht van de consument te trekken tussen alle producten in het koelvak. Dankzij de cooler displays die CoolActivators verkoopt en verhuurt kunnen retailers en merken promotie voeren voor hun gekoelde producten. Onder meer Friesland Campina, Upfield (ex-Unilever) en ESSO doen een beroep op de diensten van CoolActivators. Voor investeringen in stock en marketing zoekt CoolActivators nu €50.000 via WinWinner.

CoolActivators verkoopt en verhuurt cooling displays die kunnen gebruikt worden voor de promotie van producten. Dit kan het voorstellen van nieuwe producten zijn, of de promotie van bestaande producten. De belangrijkste display in hun aanbod is de ESCAPE Cooler.

“ESCAPE Cooler is een erg sterke en solide cooler die kan koelen tussen 0 en 4 graden en een levensduur van 5 tot 7 jaar heeft. Daarnaast is hij mobiel, makkelijk op te bouwen en herbruikbaar. Daarom is deze cooler display ook ecologischer dan alle andere displays: een dunne kartonnen wikkel met logo of reclameboodschap wordt rond de ESCAPE Cooler aangebracht. In plaats van een volledige display weg te gooien na een promotie, wordt enkel het kartonnen gedeelte vervangen”, legt Ronny Diricx, co-oprichter CoolActivators, uit.

Distributie

Momenteel doet CoolActivators zelf de verkoop in de Benelux en de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland). In andere Europese landen wordt er een netwerk van partners uitgebouwd, waardoor de ESCAPE Cooler ook al te vinden is in o.a. het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Slovenië en Roemenië.

Via CoolActivators werden met de ESCAPE Cooler al meer dan 70 campagnes in winkels, beurzen… uitgevoerd. Momenteel staan er in de Benelux meer dan 500 van deze cooling displays. In haar eerste boekjaar behaalde CoolActivators een omzet van bijna €500.000.

Klanten

“In eerste instantie zijn de retailers zelf een belangrijke klant van CoolActivators”, zegt Frank Mooijaart, co-oprichter CoolActivators. “Zo kunnen ze met de ESCAPE Coolers zelf bepaalde promoties voeren. Op hun beurt kunnen zij hun leveranciers overtuigen om te betalen voor een promotie in een van de displays. Daarnaast heeft CoolActivators ook goede contacten met marketingbureaus en distributeurs van koeltechnische toestellen.”

CoolActivators kan ondertussen uitpakken met namen zoals Friesland Campina, Upfield (ex-Unilever), ESSO, Heineken UK en Lactalis op haar klantenlijstje. “De Escape-cooler is van onschatbare waarde gebleken voor ons bij deelname aan beurzen. Dankzij zijn compactheid en flexibiliteit paste onze hele tentoonstellingsstand in één auto”, zegt Igor Velikanov, oprichter Brussels Kvas. Ook Lucie Madlener, Trade Marketeer bij Upfield Nederland, is enthousiast: “De ESCAPE cooler maakt het voor ons mogelijk om een uitstekende gekoelde secondary placement aan te bieden aan onze klanten, wat onmiddellijk extra verkopen van onze spreads genereert.”

Op zoek naar 50.000 euro

Nu wil CoolActivators haar groei verderzetten. Daarom is de onderneming een financieringszoektocht gestart. Concreet zoekt CoolActivators 50.000 euro aan winwinleningen voor de aankoop van een basisstock, investeringen in marketing en deelname aan grote beurzen.

Meer informatie: www.winwinner.be/kmo/coolactivators