jani

Jani Kazaltzis moet shoppers naar Gent lokken

GENT – Op zaterdag 5 en zondag 6 oktober is het opnieuw Weekend van de Klant. De Stad Gent schakelt hiervoor niemand minder dan Jani Kazaltzis in. Aan de hand van leuke filmpjes wil men shoppers opnieuw naar de binnenstad lokken. Prijskaartje voor de volledige promotiecampagne: 50.000 euro.

Sinds 2017 organiseren UNIZO, Comeos en UCM samen Weekend van de Klant, en brachten zo Dag van de Klant en Sunday Shopday samen tot een feestelijk shopweekend in heel België. Tienduizenden winkeliers verwennen hun klanten met een cadeautje of leuke actie, zowel de (kleine) zelfstandigen als de (grote) ketens.

In heel Vlaanderen worden activiteiten georganiseerd zoals modeshows, optredens of wedstrijden en zijn foodtrucks, kinder- en straatanimatie voorzien. Ook Gent wil met het Weekend van de Klant zo veel mogelijk shoppers naar de binnenstad lokken. Hiervoor worden de grote middelen ingezet: advertenties, acties op sociale media en … een filmpje met tv-stylist en ‘ster of de dansvloer’ Jani Kazaltzis. In het filmpje tonen bekende Gentenaars, zoals theatermaakster Pascale Platel, hun favoriete winkels. Shoppers maken dan weer kans op een persoonlijke styling.

Breed publiek

“Jani spreekt een breed publiek aan”, zegt Bart Ingelbrecht van Puur Gent, dat mee achter de organisatie zit. “Hij heeft nog maar weinig rond Gent gedaan. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe invalshoeken om Gent op de kaart te zetten als winkelstad.”

De volledige campagne kost 50.000 euro. Hetzelfde bedrag als vorig jaar, toen Gent gaststad was. “Er is nog altijd die foute perceptie dat de binnenstad niet bereikbaar is voor shoppers”, zegt schepen van Middenstand Sofie Bracke. “Dat is gebleken uit de evaluatie van het circulatieplan. Dit soort campagnes kan dat beeld de wereld uit helpen.”

Lees ook

  • BV
    22/11/2024
    Haisi Group
    Vorst
  • BV
    22/11/2024
    Bukuu
    Gent
  • BV
    22/11/2024
    Versicon
    Oudenaarde