SINT-NIKLAAS – Uit recent consumentenonderzoek blijkt dat bijna 1 op de 3 consumenten portiegroottes belangrijk vindt. Guylian, bekend van de zeevruchtenchocolade, speelt in op deze groeiende portiecontroletrend door het introduceren van kleine, apart verpakte Belgische chocoladetabletten in 120 landen over de hele wereld.
Guylian is één van de bestverkopende merken van verpakte Chocolade in travel retail wereldwijd. Het bedrijf heeft een team van 250 medewerkers en produceert in een gloednieuwe productie-eenheid in Sint-Niklaas. De nieuwste innovatie van Guylian is de lancering van chocoladetabletten van 100g. Het is en reeks van 6 varianten met individueel verpakte minitabletten (4x25g) gemaakt van Belgische chocolade met 100% cacaoboter.
De tabletten zijn verkrijgbaar in volgende smaken: Romige Melk, Premium Puur 72%, Hazelnoot en Gezouten Caramel, Melk en Intens Puur 84%. De laatste twee smaken zijn bovendien zonder toegevoegde suiker, gezoet met op stevia-gebaseerde zoetstoffen. Intens Puur 84% is zelfs veganistisch. Elk van deze tabletten van 25g is verfraaid met het iconische Guylian zeepaard. Omdat ze individueel verpakt zijn, kan je jezelf altijd en overal trakteren op deze zoete zonde.
Antwoord op huidige chocoladetrends
Met de lancering van deze nieuwe Guylian Belgische Chocolade tabletten, antwoordt Guylian op belangrijke trends in de chocoladewereld. “De jongere generaties kiezen bewust voor wat ze eten: voor tussendoortjes of snoep houden ze van kleinere hoeveelheden, maar van hogere kwaliteit. En daarom zien we vandaag dat twee keer zoveel consumenten de voorkeur geven aan individueel verpakte chocoladetabletten boven een gewone chocoladetablet”, zegt Pieter De Pauw, Marketing Director van Guylian.
Duurzaam geproduceerde cacao
“Steeds meer consumenten zijn op zoek naar merken die sociale en ecologische projecten ondersteunen. Guylian ondersteunt zowel Project Seahorse, dat zorgt voor het behoud van de biotopen van zeepaardjes, als Project Cocoa, dat zich inzet voor het verbeteren van het leven van de cacaoboeren, hun productiviteit en het verminderen van hun impact op het milieu”, zegt Pieter De Pauw, Marketing Director van Guylian.
Investeringen in productiefabriek
Guylian deed recent aanzienlijke investeringen om de capaciteit van de productiefabriek in Sint-Niklaas te vergroten. Na het bouwen van een nieuwe productielijn voor de super premium Belgische Master’s Selection van Guylian in 2017, investeerde Guylian verder in een gloednieuwe productielijn voor chocoladetabletten. De eerste nieuwe Belgische chocoladetabletten van Guylian werden in juni 2019 geproduceerd in de nieuwste productie-eenheid in Sint-Niklaas. De eerste bestellingen zijn eind juni al naar China en de VS verstuurd.