AALST – Vandaag opent onlinemarketingbureau Green Bananas officieel de deuren van zijn nieuwe pand in de Aalsterse Ridderstraat. Zaakvoerders Jeroen Plattiau en Yves Snoeren investeerden in het voormalige restaurant ’t Verdiep om er met het team, dat intussen bestaat uit de beide zaakvoerders en tien vaste werknemers, zijn intrek te doen.
Het gaat om de derde verhuis sinds de oprichting van het bedrijf in 2013. Mede-zaakvoerder Jeroen Plattiau: “Ons vorige kantoor was simpelweg te klein geworden. Ons team groeit en we willen dat het aangenaam werken blijft voor iedereen, dus gingen we op zoek naar een nieuwe stek. Ons oog viel op het huidige pand, dat met een oppervlakte van 800m2 zeker en vast voldoende ruimte biedt om verder te groeien.”
Historisch pand
De keuze voor voormalig restaurant ’t Verdiep is niet geheel toevallig. “Het pand dateert van de jaren 1920 en is een van de weinige historische panden in Aalst die nog recht staan”, vertelt Plattiau. “Ik ben opgegroeid in Aalst en ken de geschiedenis van het gebouw. In de jaren ’90 was het een horecazaak waar ik zelf regelmatig kwam eten. Ik wist dus perfect hoe het er vanbinnen uitzag. Als we hoorden dat het te koop stond zijn we er gewoon voor gegaan.”
Na jaren leegstand was het gebouw toe aan een grondige opfrissing. Vanavond opent de nieuwe vestiging van Green Bananas feestelijk.
Klinkende namen
De diensten van het bureau blijven dezelfde als in de Vrijheidstraat: online marketing, webdesign en ander grafisch ontwerp, socialmediamarketing en allerlei andere diensten die kleine en grote businesses een boost geven. Met projecten voor klinkende namen als Go Sport, Tempo Team, Dok Noord, Haier, Lindemans en Panasonic is het portfolio van Green Bananas alvast mooi gevuld.
Fun-factor
“Bij Green Bananas houden we van een no-nonsens aanpak. Ik heb lange tijd gewerkt in een traditioneel marketingbedrijf en had een hekel aan de typische commerciële gesprekken. Dat is niet onze stijl. We willen graag open communiceren en de dingen niet verbloemen, maar gewoon samen met de klant ergens voor gaan”, aldus Plattiau.
Voor Jeroen is zuivere groei dan ook niet zijn voornaamste doel. “Op dit moment ervaar ik een zekere ‘fun-factor’ in alles wat ik doe. Dit wil ik absoluut bewaren. Ik ben van mening dat als je leuke projecten doet en goed werk levert, je bedrijf vanzelf verder groeit.”