thumbnail_image008

115 Oost-Vlaamse leerlingen op talentenstage bij Delhaize  

GENT/OUDENAARDE – 115 leerlingen uit diverse secundaire scholen in Oost-Vlaanderen liepen vandaag stage bij Delhaize in Oudenaarde, Gent Ster, Gent Watersportbaan, Ledeberg en Wondelgem. De leerlingen kregen zo de kans om eens in een echt bedrijf rond te “snuffelen”. Ze ontdekten hun ondernemende kwaliteiten in een niet-schoolse omgeving en proefden van wat ‘leren op de werkvloer’ precies inhoudt.

Dankzij de steun van de provincie Oost-Vlaanderen organiseerde Vlaamse Jonge Ondernemingen (Vlajo) in samenwerking met Delhaize een talentenstage voor leerlingen uit de 1e graad secundair onderwijs. “Zo worden leerlingen uitgedaagd om buiten de school hun talenten in te zetten en kunnen ze aan den lijve ondervinden dat attitudes zoals stiptheid, netheid, initiatief nemen, leiding nemen, onder leiding kunnen werken,… niet enkel op school maar ook in het bedrijfsleven en het dagelijkse leven belangrijk zijn”, zegt Sarah Vrijdags, projectverantwoordelijke van de Vlajo Talentenstage in Oost-Vlaanderen.

“Na een reeks voorbereidende lessen, hebben ze op basis van hun interesses en hun talenten gesolliciteerd voor een bepaalde functie bij Delhaize. De supermarktmanager assisteren, de rekken vullen, de kassa bedienen, meehelpen aan het onthaal,… De leerlingen werden natuurlijk ook bijgestaan door het vaste personeel van Delhaize.”

Toekomstige Delhaizemedewerkers

Delhaize neemt al voor het tweede jaar op rij deel aan dit project. “De talentenstage is voor Delhaize de ideale manier om leerlingen te laten kennismaken met de interessante wereld van de retail. Door achter de schermen mee te draaien en te ontdekken welke talenten en expertise er nodig is, hopen we dat de leerlingen zelf hun talenten ontdekken. “We hebben enkel maar positieve reacties gekregen, niet alleen van de leerlingen zelf maar ook van onze medewerkers. En dat doet ons veel plezier. We zijn ervan overtuigd dat er tussen deze 115 leerlingen toekomstige Delhaizemedewerkers schuilen”, zegt Roel Dekelver, Head of External Communications bij Delhaize.