LTD_BA-11

Starter van de week: Studenten aan het werk met Let’s Do This

GENT – Steeds meer studenten zijn op zoek naar een leuke bijverdienste, en dat weten de jonge ondernemers Nelson Vandecapelle (27) en Mélanie De Cock (27). Zij richtten 10 maanden geleden het recruitment bureau Let’s Do This op, omdat ze geloven dat het de moeite loont te investeren in gepassioneerde werkstudenten met de juiste skills. Studenten of flexi-jobbers kunnen er tegen een goede verloning aan de slag als kelner, barman/-vrouw, hostess, logistieke medewerker, parking boy,… op de meest unieke events.

Nelsen Vandecapelle is altijd in de eventsector actief geweest. Eerst als jobstudent en dj, vervolgens als oprichter van het mini festival Moonday, dat intussen jaarlijks zo’n 2000 bezoekers lokt. “Op dit evenement werden heel wat vrijwilligers ingezet, toen nog voor een ingangsticket en wat drankbonnetjes”, vertelt Nelson. “Samen met Mélanie De Cock, een goede kennis uit de eventwereld, kwam het idee om Let’s Do This op te starten en de studenten die we al jaren kenden op te leiden en te betalen voor dergelijke opdrachten.”

Ervaring is troef

“De opstart was niet simpel. Het is niet zo dat we het warme water hebben uitgevonden”, gaat Nelson verder. “Er zijn al heel wat grote concullega’s op de markt, maar we hebben het geluk dat we veel mensen kenden in de sector. Op dit moment werken we voornamelijk samen met studenten die al meer dan 2 jaar ervaring hebben, wat zeker een meerwaarde is voor onze klanten.”

One team, one familiy

Let’s Do This wil dicht bij zijn medewerkers staan. “Studenten kunnen met al hun vragen terecht bij Mélanie, die hen dankzij jaren ervaring als ‘personal healer’ perfect begeleidt. We motiveren ons team met allerhande activiteiten en een positieve vibe, wat de productiviteit alleen maar verhoogt.”

Ook qua branding proberen de twee het op een speelsere manier aan te pakken. “Binnenkort lanceren we een ludieke campagne gericht op studenten. We benadrukken dat het vooral leuk is om met ons te werken als one team, one familiy.”

Een perfecte match voor elke vacature

Let’s Do This helpt niet alleen cateraars aan werkkrachten. Ook voor event bureaus of werkgevers op zoek naar versterking is deze ‘people agency’ een belangrijke hulplijn. “Een juist inzicht in de bedrijfsvisie van onze klanten maakt de werving stukken doeltreffender. Daarom nemen we de tijd om de afzonderlijke noden van onze hospitality klanten te onderzoeken. Elke student of flexi-jobber heeft zijn eigen sterktes en persoonlijkheid, deze proberen we zo goed mogelijk te matchen met de opdrachtgever.”

Intussen zijn zo’n 200 studenten op regelmatige basis aan de slag voor Let’s Do This. Met de drukke zomerperiode in aantocht zullen hier nog een heleboel nieuwe werkkrachten bijkomen. “We verwachten binnenkort met een 400-tal te zijn. Deze week komt de website online waar mensen een applicatieformulier kunnen invullen”, geeft hij mee.

Ambitieuze toekomstplannen

Maar Nelson en Mélanie zijn ambitieus. “Onze eerste stap is een echte community uitbouwen en een leuke werkomgeving creëren voor onze studenten. We starten op Oost-Vlaamse grondgebied, maar ik sluit niet uit dat we op termijn uitbreiden naar andere grote steden in Vlaanderen of zelfs onze buurlanden. Al is dat voorlopig natuurlijk nog allemaal toekomstmuziek.”