GENT – Het Gentse communicatiebureau Lavagraphics verandert van naam en huisstijl, en moet dus snel van zijn laatste branded notablokjes af. Met een hart voor het milieu recycleert het team ze tot een speelse aankondiging van de nieuwe naam: Wisefools. Op 1 april kregen de contacten van het bureau een Lavagraphics-notablokje met een raadsel, dat hen naar de naam ‘Wisefools’ leidt. Als ze slim genoeg zijn dan toch.
Het is menens bij Wisefools. De snel evoluerende marketingwereld daagde de studio uit tot boeiende nieuwe stappen. Na de lancering van het digitaal collectief Cabinet C gaat het team voor een volledige rebranding. “In een veranderend landschap is het de kunst om relevant te blijven”, zegt strategisch partner Dries Van Haver.
Meer dan enkel graphics
Wat organisaties vandaag nodig hebben is nog steeds creatieve communicatie, maar ook veel meer. We zijn al lang niet meer enkel het graphics-bureau dat de brug vormt tussen online en offline. Alles is gegroeid: de diensten, de aanpak, het team én de visie. “Waar organisaties vooral nood aan hebben is een klare kijk op hun branding en digital experience”, zegt creatief partner Pieter Langeraert.
“De ‘denkers’ van Wisefools zijn meteen ook de ‘doeners’. Ze bedenken eerst een strategie, die ze vervolgens door de creatieve molen halen. Een proces dat leidt tot unieke, aantrekkelijke communicatie, die recht op zijn doel afgaat”, aldus Langeraert.