download

Meat&More investeert meer dan 10 miljoen in vernieuwde site

AALTER – Voedingsbedrijf Meat&More is de laatste jaren bezig aan een groeispurt. Dankzij een investering van 10 miljoen euro breidde de site in Aalter uit tot 52.000 m² en werd er 1.800 m² extra productieruimte gebouwd. Daardoor groeide ook de tewerkstelling naar 500 medewerkers op de hoofdzetel. Om dat alles te laten zien organiseert het bedrijf de Meat&More Days, een feestelijk event gespreid over drie dagen met meer dan 3.000 genodigden.

Wat ruim 25 jaar geleden startte als slagerijketen Buurtslagers, groeide uit tot een voedingsbedrijf met 1.300 medewerkers. “De sector is in volle verandering”, vertelt zaakvoerder Geert Ally. “Mensen eten minder vlees, focussen meer op gezonde voeding en eten ook steeds vaker buitenshuis. Meat&More is mee op die kar gesprongen en evolueerde van een vleesbedrijf naar een volwaardig voedingsbedrijf gericht op maaltijden.”

Meat&More Days

De productie en distributie is gecentraliseerd in Aalter. Daar werken ongeveer 500 medewerkers, wat Meat&More een van de grootste werkgevers uit de streek maakt. “Na die snelle groei van de afgelopen jaren was het tijd om daar even bij stil te staan.”

Dat doet het bedrijf met de Meat&More Days op 21, 23 en 24 maart. Meer dan 3.000 genodigden, van eigen medewerkers en familieleden tot klanten, leveranciers en zakenpartners, zijn welkom om de site in Aalter te bezoeken en te proeven van de eigen producten.

19 goede doelen

“Maar willen we niet alleen onze nieuwe site laten zien, we willen ook op maatschappelijk vlak ons steentje bijdragen”, vervolgt Geert. “We steunen al verschillende jaren vzw De Toevlucht, een lokale vereniging die onder andere instaat voor voedselbedeling. Nu mocht het iets extra zijn. Daarom lanceerden we een oproep naar onze medewerkers om zelf een goed doel voor te dragen. Daaruit kwamen 19 goede doelen met evenveel interne ambassadeurs.”

Die goede doelen, waaronder Think-Pink vzw, Fonds Emilie Leus en vzw Boven De Wolken, ontvangen samen 38.000 euro uit handen van minister Pieter De Crem tijdens het bedrijfsevent.