GENT – Tijdens de eerste editie van het event The Future of Selling Real Estate in Gent heeft Nanopixel, de Belgische marktleider op vlak van high end 3D visualisering en pionier op vlak van digitale klantenervaringen, hun nieuwste product Showreal voorgesteld. De interactieve applicatie helpt projectontwikkelaars bij de visualisatie en verkoop van wooneenheden. De resultaten liegen er niet om: 48 appartementen van Vastgoed Degroote raakten in amper 3 maanden verkocht met behulp van Showreal.
Showreal ondersteunt verkoopmedewerkers en projectontwikkelaars bij de verkoop van hun vastgoed. Het is een combinatie van software, hardware en state-of-the-art 3D-visualisatie. Via de Showreal touchtafel en een levensgrote videowall kan de klant alle appartementen of units van een vastgoedproject bekijken. Hij krijgt hierdoor een zeer compleet beeld over het bouwproject nog voor het er staat. Het voordeel voor de projectontwikkelaar? De klant is pakken beter geïnformeerd en gaat sneller tot verkoop over.
Beter-dan-levensecht
Nanopixel verzorgt met Showreal de inhoud van de toepassing van A tot Z: de renders, integratie van CAD-tekeningen, animaties, foto’s, filmpjes, 360°-masterplan overzicht en 3D-grondplannen. Met de floor slicer krijgt de klant een doorsnede van elke verdieping en appartement. Met een eenvoudige sleepbeweging over het scherm kan de verkoper de klant meenemen naar een andere verdieping. De klant krijgt met behulp van dronebeelden ook het echte zicht te zien uit elk appartement, vanop elke verdieping, op elke moment van de dag (ochtend, middag, avond).
Dietrich De Blander, CEO bij Nanopixel: “De hedendaagse consument wil zich laten onderdompelen. Met Showreal creëren we een unieke ervaring die toelaat een bouwproject beter-dan-levensecht te beleven. En waarbij de projectontwikkelaar de customer journey kan bepalen.”
Integratie met CRM
Showreal kan volledig met de website van de projectontwikkelaar geïntegreerd worden, maar koppelt ook CRM zoals Salesforce of Zoho. Zo kan de klant eenvoudig van thuis informatie vergaren en een verlanglijst samenstellen. Eenmaal in het verkooppunt kan de verkoper die voorkeuren van de klant meteen opvragen, levensecht visualiseren en het verkoopproces afwerken. “We willen de verkoop van vastgoed bovenal eenvoudiger en sneller maken, een win-win voor consumenten én de vastgoedmarkt. Op een foutloze, efficiënte manier vastgoed verkopen, daar mikken we op”, vertelt Dietrich.
48 appartementen verkocht op amper 3 maanden
De eerste projecten zijn ondertussen al gerealiseerd. Onder meer voor het project Sky Towers in Oostende wierp Showreal z’n vruchten af. David Degroote, director Vastgoed Degroote: “De sales tool Showreal zorgt er voor dat een heel complex project op een heel heldere en simpele manier kan uitgelegd worden aan de potentiële klant.”