#Woody25 – 17

Nieuwe start voor Belgisch pyjamalabel Woody

GENT – Het bekende Belgische pyjamamerk Woody viert in 2019 zijn 25ste verjaardag en gaf gisteravond het startschot van het feestjaar met “Woody’s Factory of Dreams” in de eventhal ArtCube in Gent op de Galveston site. Niet toevallig een voormalige katoenspinnerij. Met méér dan 500 gasten waaronder klanten, pers, relaties, medewerkers, topfans en BV’s blikte Woody terug op de voorbije 25 jaar maar werden vooral de ambities voor de toekomst gedeeld.

In de aanloop naar de 25ste verjaardag heeft Woody achter de schermen op verschillende niveaus gewerkt om het merk futureproof te maken, van de inhoud van de collectie tot de fotografie en de huisstijl. Vanaf vandaag luidt de naam van het bedrijf The Woody Group, een bedrijfsnaam mét internationale weerklank die het kwaliteitsimago van al hun merken uitdraagt. Ook het logo werd in een strakker en internationaler jasje gegoten en zal vanaf FW19 op de collecties schitteren.

        

Woody meets Studio BamBam

Naar aanleiding van zijn 25ste verjaardag brengt Woody een capsulecollectie uit in samenwerking met de Gentse designstudio BamBam. Grafisch designer/illustrator Benjamin Van Oost ging de uitdaging aan om een bonte print te creëren op basis van een ruime selectie iconische Woody-diertjes uit collecties van de voorbije 25 jaar. Het werd een coole all-over print in street-art stijl met zwart omrande motieven op een offwhite achtergrond, hier en daar ingekleurd met flashy accenten.

Multimediale fantasiewereld

Woody wil in de toekomst véél verder gaan dan tweedimensionale prints op pyjama’s. Het wil de dieren en hun verhalen tot leven brengen via verschillende kanalen, van de website over een Augmented Reality app tot spannende leesboekjes voor het slapengaan.