download (26)

RecruitmentLab zet in op employer branding met vernieuwend jobplatform

DEINZE – RecruitmentLab, het rekruteringsbureau uit Deinze gespecialiseerd in IT- en ingenieursprofielen, kiest voor een vernieuwende aanpak met Talent In Vlaanderen. Dit platform biedt ondernemingen de kans om op een makkelijke en laagdrempelige manier hun employer branding te versterken en talent aan te trekken. “IT-profielen worden tegenwoordig belaagd met vacatures en dagelijks gebeld door recruiters, wij kiezen daarentegen voor een aanpak waarbij de kandidaten de touwtjes zelf in handen hebben.”

De rekrutering van IT-profielen lijdt steeds vaker onder de ‘War for Talent’. Alsmaar meer IT-vacatures moeten ingevuld worden, maar de talentenvijver is beperkt en de concurrentie is hard. “Kandidaten kiezen in de eerste plaats voor een bedrijf waar ze zich goed voelen en dan pas voor de job”, zegt zaakvoerster Silvie Van de Reviere. “Op ons platform proberen we aan de hand van authentieke verhalen en eerlijke content weer te geven waar de bedrijven voor staan. Op die manier geven we de kandidaten maximale info over het leven achter de schermen.”

Concrete en transparante aanpak

Content en conversation manager Magalie Waroquier: “Anders dan de klassieke jobsites, zijn we afgestapt van de standaard vacatures vol holle en vage begrippen. Met Talent In Vlaanderen willen we zo concreet en transparant mogelijk zijn, ook bijvoorbeeld over de selectieprocedure. Zo weet de kandidaat waaraan hij of zij zich kan verwachten.”

Kandidaat gedreven conversatieplatform

“Belangrijk is dat de kandidaten de touwtjes zelf in handen hebben. Wij gaan niet zoveel mogelijk kandidaten opbellen en proberen plaatsen. Bij ons kunnen ze rustig rondkijken en zichzelf oriënteren zoals ze dat zelf willen. Heb je toch nood aan wat meer advies? Dan staan de ‘Career Vikings’ voor je klaar via chat, mail of per telefoon. Van cv-screenings tot carrière coaching: we helpen je graag op weg”, aldus Magalie.

Matchmaking

Innovatieve tools zorgen er ten slotte voor dat kandidaten de weg vinden naar bedrijven die matchen met hun persoonlijke waarden. “Schoolverlaters hebben vaak geen idee welke vacatures best bij hen passen en scrollen radeloos online door ellenlange lijsten van vacatures. Onze job- en bedrijvenmatcher zorgen voor een wegwijzer richting arbeidsmarkt”, geeft Silvie Van de Reviere nog mee.