VisualsForBrands_MistralHome_Interieur_01

Gents bedrijf ontwikkelt baanbrekende technologie voor design wereld

GENT – Het Belgische bedrijf Visuals for Brands produceert hyper-realistische beelden (‘digital twins’) van nieuwe ontwerpen, productiereeksen en collecties. Bedrijven uit diverse sectoren – zoals de meubelindustrie, verlichting, design, tapijt, interieur,… – winnen zo kostbare tijd omdat ze hun nieuwste producten al kunnen tonen in een perfecte setting nog voor de eigenlijke productie start. Daarna kunnen van de varianten van deze producten ook snel nieuwe ‘digital twins’ gemaakt worden.

Visuals for Brands creëert de perfecte visualisatie van een product dat nog niet fysisch geproduceerd werd. Dat gebeurt via een grondige analyse door digitale experts, stylisten, interieur architecten en fotografen van het bedrijf. Als hun werk erop zit, worden alle variabelen in een virtuele productie-engine gestoken. Die maakt gebruik van geavanceerde software om tot het gewenste resultaat te komen.

Alternatief voor klassieke fotografie

Alle varianten van een product in een catalogus weergeven? Perfect mogelijk. Eenzelfde beeld gebruiken voor andere visuele dragers zoals advertenties in magazines of online, reclame banners, beursstanden, etc.? Ook perfect mogelijk. Visuals For Brands biedt op die manier een beter en sneller alternatief voor de klassieke fotografie in een studio-omgeving.

‘Producing reality’ luidt de slogan van Visuals for Brands, maar eigenlijk produceert het bedrijf foto’s die de realiteit overstijgen. Elk detail wordt mee opgenomen: een stofje op een tapijt, de textuur van leder, het graanpatroon van een parket,… Superieure kwaliteit, extreem hoge resolutie en dus ook microscopische precisie.

Vele toepassingen

CGI (Computer Generated Imagery) of de productie van ‘digital twins’ kent vele toepassingsgebieden. Zo wordt het reeds o.a. in de automotive industrie gebruikt om nieuwe modellen of technieken te testen en te optimaliseren, maar duikt het ook steeds vaker op in een marketing-gerelateerde context. CGI maakt dan ook oneindig veel varianten van één foto zonder extra kosten. Bovendien kan Visuals for Brands de nieuw geproduceerde beelden integreren in reeds bestaand beeldmateriaal om een hele setting (denk aan een verlichtingsarmatuur in een huiselijke omgeving met tafel, stoelen, ramen met gordijnen etc.) te creëren.

Op naar het buitenland

“We konden onze unieke technologie de afgelopen jaren uitgebreid testen bij verschillende klanten als Mistral Home, Buzzi Space, Balta, Beaulieu, Extremis, Vanderzande, Lano Carpets, Unilin, Masureel en Depro in de afgelopen jaren. Vandaag zijn we klaar om een volgende stap te zetten, namelijk onze diensten ook internationaal aanbieden en blijven inzetten op R&D en innovatie om op die manier verder te groeien als bedrijf”, aldus CEO en oprichter Pieter Lozie.

 

CEO Luc Verbauwhede van Mistral Home toont zich alvast enthousiast over CGI: “Sinds onze samenwerking met Visuals for Brands spelen we echt kort op de bal met onze nieuwste dessins. Als een ontwerp klaar is, krijgen we vaak één dag later al de foto. Dat is vooral handig in zakelijke besprekingen maar ook om onze webshop up-to-date te houden.”

Eenzelfde geluid bij Buzzi Space: “Visuals for Brands creëerde hyperrealistische digitale foto’s dankzij een grondige productanalyse, professionele CGI-productie en een vlotte samenwerking. Het bespaarde ons heel wat tijd. Op die manier konden we onze nieuwste designmeubelen aan onze klanten tonen alvorens ze in productie waren.”