bbdfff4c-3e68-4310-a1d6-831a6de75ec5

Starter van de week: The Mobile Make-up Bar wordt omgedoopt tot boutique agency

GENT – De Gentse make-up artieste Florence Teerlinck (30) besliste 2 jaar geleden, na ervaring opgedaan te hebben op internationale high-end fotoshoots en modeshows, om in België met een eigen concept te starten. Met haar Mobile Make-Up Bar reist ze sindsdien het land door. Op privé- en openbare evenementen bezorgt ze mensen een heuse beauty-ervaring. Sinds kort heeft ze er een tweede make-up booth bij en werd het concept omgedoopt tot een volwaardig ‘boutique agency’ bestaande uit een gepassioneerd team van ervaren beauty artiesten en haarstylisten.

Florence Teerlinck is geboren en opgegroeid in Gent, gezegend met voortreffelijke beauty skills en gepassioneerd door reizen. Met een achtergrond in communicatie en marketing, combineert ze als make-up experte ‘the best of both worlds’. Florence vertrok 4 jaar geleden naar Londen, kwam daar in de modewereld terecht en werkt nu als make-up artieste voor high-end shoots en modeshows verspreid over Europa en daarbuiten.

Schoonheid voor het grote publiek

The Mobile Make-up Bar is begonnen als een manier om haar expertise en enthousiasme voor schoonheid naar een groter publiek te brengen dan alleen de modellen die op de voorpagina’s van magazines pronken. Met een unieke mobiele module brengt Florence haar make-upcabines naar privé- en openbare evenementen, samen met een team van hoog opgeleide en ervaren professionele make-up artiesten en haarstylisten.

Het originele concept, dat het best omschreven kan worden als een ‘beauty experience’, ontstond toen Florence in Londen woonde. “De beauty industrie is daar veel meer aanwezig dan in België. Ik zie het als mijn persoonlijke missie om beauty ook in ons land meer in de kijker te zetten”, vertelt Florence.

Make-up Booths

Samen met de Belgische design studio Ministry of Mass ontwierp Florence twee verschillende make-up booths. Het resultaat: twee complementaire beauty booths, elk met een eigen identiteit. De eerste booth is speelser, jonger, met roze tinten. De tweede, gloednieuwe booth is meer high-end met bronzen elementen en een marmer werkblad. De booths kunnen apart of samen geboekt worden.

Boutique Agency

Florence ondersteunt met veel enthousiasme jong talent en verzamelde zo een gepassioneerd team van ervaren beauty artiesten en haar stylisten om zich heen. Gelijkgezinden die net als Florence in de mode -en beauty industrie werken. Op die manier groeide The Mobile Make-up Bar uit tot een boutique agency waarbij een database van getalenteerde beauty artiesten hand in hand gaat met de creatie van originele beauty concepten. Elk concept wordt op maat uitgewerkt en geïmplementeerd in een van de twee (of beide) unieke make-up booths.

Door te investeren in hun carrières -elk talent krijgt een persoonlijke opleiding van Florence- kan ze per project de juiste beauty artiest inschakelen. Dit zowel voor shoots en modeshows als events en privé boekingen. “Ik wil mensen vooral meer over beauty bijbrengen door goed getrainde beauty experten tot bij hen te brengen. Het is via de tips & tricks die je van ervaren make-up artiesten leert, dat je zo je eigen beauty routine helemaal kan perfectioneren”, aldus Florence.

Klaar voor de toekomst

Florence Teerlinck is dus helemaal klaar voor de toekomst. “Er komen pop-ups van ‘The Mobile Make-up Bar’ in verschillende steden en er zijn ook nog meer beauty booths in de maak. Met de omvorming tot boutique agency staan we aan het begin van een gloednieuw hoofdstuk en ik zie het volledig zitten!”

Foto’s: Titus Simoens, Nathalie Samain