hqdefault

8,6 miljoen omzetgroei voor Lotus Bakeries

LEMBEKE – Lotus Bakeries gaat verder op het positieve elan van de tweede helft van 2017 waarbij de omzet groeit met 5% aan constante wisselkoersen en het nettoresultaat stijgt met 7,5% tot 34,2 miljoen euro. De belangrijke investeringsprojecten in de VS, Zuid-Afrika en België zitten op schema. Met de recente acquisitie van Kiddylicious onderstreept Lotus Bakeries zijn leiderschap in het Verenigd Koninkrijk en zijn internationale groeiambities in het segment van de natuurlijke tussendoortjes.

In de eerste helft van 2018 groeide de omzet van de Groep Lotus Bakeries met 8,6 miljoen EUR tot 267,5 miljoen EUR. Abstractie makend van negatieve wisselkoerseffecten van 3,7 miljoen EUR, groeit de omzet met 5%.

Lotus Biscoff

Lotus Biscoff kende opnieuw een belangrijke groei in het eerste semester en dit zowel voor het koekje als voor de pasta. “Deze groei onderstreept onze strategie om te blijven investeren in de internationalisatie van Lotus Biscoff. Zo komt er dit jaar ook een nieuw verpakkingsdesign voor alle Biscoff producten”, vertelt CEO Jan Boone.

Natuurlijke tussendoortjes

Ook de natuurlijke tussendoortjes zetten hun positieve trend verder. Na een geslaagde lancering in 2017 in Nederland, staat in 2018 de introductie in België, de Verenigde Staten, Frankrijk en Zwitserland op het programma.

“In België hebben we intussen voor Nakd nationale distributie kunnen verzekeren bij de belangrijkste retailers en voor het merk BEAR lanceerden we met succes een nationale tv-campagne in het Verenigd Koninkrijk”, aldus Boone.

Met de recente acquisitie van Kiddylicious heeft Lotus Bakeries nu ook het snelst groeiende merk in de categorie van de babytussendoortjes in het Verenigd Koninkrijk in zijn portfolio.

Investeringsprojecten

De Groep Lotus Bakeries heeft van 2018 tot 2020 verschillende strategische investeringsprojecten gepland. De bouw van de nieuwe fabriek in de Verenigde Staten komt op kruissnelheid en het project zit op schema im in de tweede helft van 2019 operationeel te zijn. Recent werd aangekondigd dat Lotus Bakeries in 2019 de BEAR productie in Zuid-Afrika van Grassroots overneemt en in België werd een nieuwe speculooslijn in gebruik genomen.