GENT- Jorgo Struyve en Nicolas Destoop, studenten aan de HoGent, zijn met hun bedrijf Boogo door Unizo verkozen tot student-ondernemers van het jaar. Ze overtuigden de jury met hun sterke businessmodel rond een voor België innovatief product: ‘alcohol infused ice cream’.
Hun product is room- en sorbetijs, verrijkt met 5 procent alcohol. Een nieuwe smaaksensatie dus. De ijsproducten worden deels gezoet met stevia, waardoor ze 50 procent minder suiker bevatten dan traditionele roomijsproducten. Bovendien kiest Boogo voor premium zuivelkwaliteit. De potjes worden momenteel verkocht in een aantal winkelpunten, in zomercafés en op festivals.
Jorgo Struyve behaalde vorig jaar zijn bachelordiploma elektromechanica en volgt nu de banaba Internationaal Bedrijfsmanagement. Nicolas Destoop zit in het laatste jaar van de bacheloropleiding Vastgoed.
Met de verkiezing van student-ondernemer wil Unizo studenten die op inspirerende manier de brug slaan tussen onderwijs en ondernemen in de bloemetjes zetten. De student-ondernemers kregen van Unizo naast de award, ook een cheque van 500 euro.
Mogelijk kunnen de studenten die prijs aanvullen met de Gentrepreneur-award ‘De Gentse student-ondernemer van het Jaar’, die volgende week (2 mei) wordt uitgereikt. Het ondernemersproject van de twee HoGent-studenten haalde ook daar immers de finale, net als Iconics.eu, de onderneming van Rosine Uwayezu, studente Rechtspraktijk aan de HoGent. Zij geeft schoenen en handtassen van topmerken een tweede leven.