AALST – Spott is uitgeroepen tot Media of the Year. Dat gebeurde tijdens de jaarlijkse Merit Awards. De prijzenkast van het bedrijf uit Aalst wordt zo stilaan onnoemelijk groot.
De Merit Awards zijn een vaste waarde in de marketing- en communicatiewereld. Al 15 jaar lang lauwert Media Marketing de meest verdienstelijke maker, campagne, media, adverteerder en bureau van het afgelopen jaar. In de categorie Media of the Year ging het tussen de drie kandidaten Auvio van RTBF, Vice en Spott™. Het was die laatste die aan het langste eind trok.
“In een tijd waarin het moeilijk is om te concurreren met Facebook en Google, kwam Spott met een geweldige oplossing. Hun applicatie is een voorbeeld van product placement 2.0 en zorgt ervoor dat er meer advertentiebudgetten op de lokale markten kunnen worden gehouden”, zei juryvoorzitter David Favest, marketing director bij STIB-MIVB.
Succesvol 2017
Met de applicatie kunnen kijkers of surfers interageren met tv-programma’s, reclame of online video’s. Ze worden doorverwezen naar een databank waar de producten en objecten uit die televisiecontent instaan. Op die manier kunnen ze aan het kopen slaan. Dankzij de interactie wordt er ook een stroom van consumentendata gegenereerd die interessant is voor adverteerders.
De balans in 2017 is verbluffend met 90.000 gebruikers die 10.000 minuten spendeerden aan interactieve content uit 300 verschillende titels. Het aanbod bestond uit 37 miljoen producten van 7.500 merken uit 500 winkels. En die positieve cijfers leverden ook al heel wat prijzen op. Zo werd Spott uitgeroepen tot Rising Star in de Deloitte Technology Fast 50-competitie en won het de titel van Ad-Tech Start-Up of the Year op het Future TV Advertising Forum.