MortreuFashionDesign9

Mortreu Fashion Design gaat joint venture aan

Mortreu Fashion Design uit Nevele start een joint venture met Hop!nvest. Dat is de investeringsholding van Veerle Baert-Moortgat die als vierde generatie in de raad van bestuur van brouwerij Duvel Moortgat zetelt. Veerle Baert-Moortgat komt ook aan het hoofd te staan van het nieuwe modeconcern. Dat zal als Flanders Fashion Design International (FFD Intl.) door het leven gaan.

Al meer dan veertig jaar zit Guy Mortreu van Mortreu Fashion Design in de textielsector. Tien jaar geleden stapte ook zijn echtgenote Dorine Tanghe mee in het verhaal. Samen hebben ze met JuliaJune, Giovane en AMaNIA Mo drie goeddraaiende modelabels. Het bedrijf telt een dertigtal medewerkers en exporteert naar Nederland en Luxemburg. Guy Mortreu was al even op zoek naar een partner.

Furore

Vijf jaar geleden startte Veerle Baert-Moortgat met haar dochter Elke Baert het modelabel FURORE, alsook een eigen kledingszaak in Sint-Martens-Latem. “Het label en de winkel draaiden heel goed, maar in de modebusiness draait alles om schaalgrootte en marketing. Daarom vonden we het tijd om te schakelen, want als je in iets wil investeren, doe het dan in iets wat je door en door kent”, vertelt Veerle Baert-Moortgat. Met haar investeringsholding Hop!nvest wordt ze meerderheidsaandeelhouder van FFD Intl. Alle partners blijven wel hun uitvoerende functie behouden.

De vier merken FURORE, JuliaJune, Giovane en AMaNIA Mo worden allemaal ondergebracht in FFD Intl. Het mediaconcern herbergt zo vier damesmerken in het midden- tot hogere prijssegment die in 250 verkooppunten en 10 eigen winkels gekocht kunnen worden.

Internationalisering

Door de krachten te bundelen, willen beide families zich verder professionaliseren door de juiste mensen aan te trekken en groeien door te diversifiëren in eigen merken. Ze willen zich ook stilaan meer op buitenlandse markten gaan richten. “Hoewel we het niet altijd beseffen, heeft Vlaanderen een uitmuntende visie op mode en design; en wordt onze mode wel degelijk gewaardeerd in het buitenland. Dat ook wij met deze nieuwe modegroep ons ambitieus willen opstellen en internationaal willen doorbreken, is evident”, klinkt het.

Tegen eind 2018 wil het nieuwe modeconcern een omzet van tien miljoen euro halen.