Alix Aelterman van het Gentse Alix Table et Jardin d’Amis is één van de gezichten van een ondernemingscampagne van Teamleader. Met de videocampagne Focus op wat écht telt wil de digitale dienstverlener uit Gent entrepreneurs bewust maken dat het wél mogelijk is om je 100 procent te focussen op het uitbouwen van je zaak. “Een eigen zaak uit de grond stampen én draaiende houden, is door alle administratieve rompslomp niet zo evident als het soms lijkt”, klinkt het.
In een filmpje vertelt Alix Aelterman hoe zij haar zaak verder uitbouwt. Alix Table et Jardin d’Amis staat volledig in het teken van foodsharing. Alix maakt het haar missie om mensen samen te brengen met een niet-alledaagse maar huisgemaakte keuken. Wat ooit de huisartsenpraktijk van haar vader is geweest, is nu een (t)huis geworden voor mensen die van het goede leven houden.
Teamleader biedt een digitaal platform voor CRM, facturatie en projectplanning. Het is een zogenaamde SaaS, Software-as-a-service, met bijbehorende klantenservice, zodat ook kleinere ondernemingen op het nieuwe systeem gebruik kunnen overschakelen. Het bedrijf is in 2012 opgericht door Jeroen De Wit, Willem Delbare en Mathias De Loore. Teamleader heeft intussen ook al kantoren in Nederland, Duitsland en Spanje.