lanssens mathieu

Mathieu Lanssens trekt naar New York met een missie

Mathieu Lanssens is een Gentse ondernemer die 5 jaar geleden in het Gentse marketing agentschap Invisible Puppy oprichtte. Recent besliste hij om zijn twee grote passies, ondernemerschap en New York, te combineren. En dus stak hij samen met zijn vriendin Florence de grote plas over om er te starten met Fifteen24. Fifteen24 is een nieuw marketing agency in New York dat Belgische bedrijven wil helpen bij het verkennen van hun business potentieel in de Verenigde Staten. Daarmee maakt hij zijn passie én zijn droom waar.

De nieuwbakken New Yorker gaat er met vertrouwen tegenaan. “Ik heb de voorbije jaren wel wat ervaring opgedaan in het opstarten en uitbouwen van een bedrijf”, aldus Lanssens. Nu Invisible Puppy op volle toeren draait en eten geeft aan 15 dolenthousiaste Puppies, is het tijd om de sprong te wagen. Invible Puppy heeft sowieso een hele mooie toekomst voor zich. Toegegeven, het is ook een beetje met pijn in het hart dat ik mijn geesteskind na al die jaren verlaat. Maar dat is normaal zeker? Invisible Puppy is de voorbije 4,5 jaren dan ook een groot deel mijn leven geweest. Ik heb er mijn hart en ziel in gestoken en ik ben ontzettend fier op wat we gerealiseerd hebben. Ik heb er alle vertrouwen in dat Invisible Puppy, met Antony en Tom aan het roer en een groep gepassioneerde en getalenteerde marketeers, alle troeven in huis heeft om de komende jaren verder uit te groeien tot dé referentie in de markt. Een actieve samenwerking tussen Fifteen24 en Invisible Puppy staat trouwens in de sterren geschreven.”

Het businessconcept van Fifteen24 is wel omschreven. “Veel Vlaamse ondernemers hebben de ambitie om met hun bedrijf of product de Amerikaanse markt te veroveren, maar zetten niet meteen de stap zetten vanwege de hoge kost, het risico, het onbekende,” aldus Lanssens. “Het klinkt allemaal als een ver-van-mijn-bed-show. Wij gaan Belgische bedrijven met interesse voor New York op pad helpen om het toch waar te maken. Digitale marketing kan ingezet worden als ideaal prospectie middel om een product lokaal te lanceren, merkbekendheid te genereren, marktpotentieel te verkennen of marktinzicht te verwerven in New York.” Want het is bekend: if you make it there, you can make it everywhere, zoals Frank Sinatra ooit zong.