Na Zara kiest opnieuw een grote retailer voor Waasland Shopping Center. Op 31 mei 2017 opent Decathlon haar 28ste winkel in het Waasland Shopping Center. Een primeur, want de winkel zal daarmee de eerste zijn in een Belgisch shoppingcenter. De deuren van de pop-up zullen geopend zijn tot eind april 2018. “Dankzij Decathlon kunnen onze bezoekers nog meer als voorheen genieten van een ruim assortiment sportartikelen”, legt Toon De Meester, Shopping Center Manager, uit. “Hiermee wordt een hiaat in het commerciële aanbod ingevuld en kunnen bezoekers meer dan ooit terecht in Waasland Shopping Center voor een diversiteit aan producten en diensten. Voor ieder wat wils dus. We zijn dan ook zeer tevreden dat zowel eigenaar (AEW Europe) als makelaars (Cushman & Wakefield en CBRE) ervoor gezorgd hebben dat dergelijke bijzondere retailer naar Waasland Shopping Center komt.”
Lindsay Van Geersom is expansieverantwoordelijke Decathlon en legt de komst uit : “Met de opening van onze pop-up willen wij onze klanten uit het Waasland nog beter bedienen. Wat kunnen zij verwachten? De vestiging is met haar 550m² de kleinste Decathlon in België. Het aanbod zal even uitzonderlijk zijn als dat van de 27 andere Decathlon-winkels. Er zullen 30 sporten te vinden zijn en het gamma zal 100% bestaan uit de eigen merken van Decathlon. Het volledige aanbod zal bovendien ook beschikbaar zijn via digitale schermen. Kortom, een sportwinkel die leeft en bovendien een uniek verhaal vertelt. Bereid je voor op een sportieve stop tijdens het shoppen!”
Decathlon Belgium maakt deel uit van de Groep Decathlon met als missie Sporten toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen. Onder de noemer betaalbaar sporten produceert en commercialiseert Decathlon sportartikelen met eigen merken zoals Quechua, Tribord, Inesis en Kipsta. Sinds 1997 is Decathlon in België actief. De eerste winkel werd geopend in Antwerpen. Vandaag telt de keten 28 verkooppunten en 1 logistiek centrum in België, goed voor een tewerkstelling van ruim 2.750 medewerkers.