Jan De Keyzer en Katrien De Kezel, de bedenkers van Keuzekompas, willen nu ook het bedrijfsleven aanmoedigen om kennis te maken met hun zelf uitgerolde concept. “Het Keuzekompas is begonnen als een begeleidingstraject voor jongeren die opzoek zijn naar zichzelf”, aldus Katrien De Kezel. “We willen hen leren keuzes te maken vanuit hun eigen waardepatroon, hun eigen energiebronnen, hun passies en hun competenties. Veel jongeren zitten met veel vragen en kunnen moeilijk knopen doorhakken. Het Keuzekompas helpt ze daarbij. Wij begeleiden hen tijdens vier sessies van anderhalf uur. Het concept is een groot succes.”
Het echtpaar De Keyzer-De Kezel vond enkele jaren terug inspiratie in een bijdrage van de Gentse professor Soenens. Nu het keuzekompas zijn maturiteit voldoende bewezen heeft, wordt het ook uitgerold in het bedrijfsleven. “Ook daar zal het ongetwijfeld zijn nut kunnen bewijzen”, aldus Katrien De Kezel. Achter het Keuzekompas steekt The Future Generation, een jong bedrijf opgericht door tien maatschappelijke bewogen, hoofdzakelijk Oost-Vlaamse ondernemers. De tien hebben een gemeenschappelijke filosofie: ze willen bouwen aan een samenleving en aan een economie waar mensen keuzes kunnen maken op basis van wat écht telt, en niet op basis van wat de buitenwereld van hen verwacht. The Future Generation werkt in de vorm van een coöperatieve vennootschap.