Marketing- en communicatiebureau ARK Communicatie uit Rupelmonde heeft met de eneloop expedition 2100 een originele campagne bedacht voor Panasonic Energy Europe. Het concept van een duurzaam backpackavontuur moet de herlaadbare eneloop-batterijen van het elektronicabedrijf uit Zellik in de verf zetten. “Deze grootschalige campagne heeft al heel wat voeten in de aarde gehad en we zijn trots dat we het nu met de wereld kunnen delen”, licht Ben Verleysen, Managing Director bij ARK Communicatie, toe. De expeditie gaat nu op zoek naar drie geschikte duo’s die zich in het avontuur willen storten.
De eneloop expedition 2100 staat volledig in het teken van duurzame energie. Het gaat om een avontuurlijke wandeltocht van 2.100 kilometer door Europa, waarbij drie duo’s het 120 dagen lang tegen elkaar opnemen in verschillende opdrachten. “Wat in 2016 startte als een nieuw en origineel concept in een brainstormkamer, ziet in 2017 het licht als een unieke en concrete communicatiecampagne”, zegt Ben Verleysen. “Het doel is 2.100 tot 21.000 euro te verdienen voor een organisatie die een duurzame samenleving nastreeft.” ARK communicatie staat in voor elk detail, van de strategie, copywriting, pr, design en digitale uitwerking van de Europese campagne tot de spelregels, routes en opdrachten van de tocht.
Op 23 juni 2017 starten drie duo’s in een ander Europees land aan de tocht. Zo vertrekt er een duo in het Verenigd Koninkrijk, eentje in Polen en eentje in Denemarken. Hun doel is om met zo veel mogelijk punten op 20 oktober 2017 Milaan te bereiken. De punten zijn te verdienen tijdens opdrachten onderweg. “Wie met de hoogste score finisht, wint 21.000 euro voor een milieuvriendelijke organisatie naar keuze. De twee andere teams verdienen ook elk 2.100 euro voor hun organisatie.”