StoryMe heeft een nieuw kantoor geopend in Londen. De Gentse start-up is gespecialiseerd in animatievideo’s van één minuut en helpt bedrijven via videomarketing om hun doelstellingen te bereiken. “Vandaag zijn we in het segment van animaties en video marketing de grootste speler op Europees niveau. We hebben dus erkenning in het buitenland, waardoor klanten hun weg naar ons vinden”, zegt oprichter Lorenzo Bown. In Londen spitst het Gentse bedrijf zich toe op business development en video marketing consultancy voor grotere merken.
Sinds de officiële opstart in 2013 had StoryMe reeds de ambitie om te internationaliseren. De start-up start elke eerste afspraak met een ontmoeting ter plaatse. Nadien komt er een team van video marketingexperts samen met de klant gedurende het hele project. “Bij internationale online communicatie voelde dat niet goed aan. Een eerste live meeting in het centrum van Londen was al veel complexer. We hebben dan beslist om er een vast team te settelen”, zegt Bown. Na brouwerij Duvel Moortgat, Bank of America Merrill Lynch, Xpenditure en WeWork is StoryMe reeds met tal van Londense topmerken bezig.
StoryMe werd opgericht door Lorenzo Bown, toen hij nog op de schoolbanken van de toenmalige Hogeschool-Universiteit Brussel zat. Tijdens het Vlerick-traject in 2012 werd het concept meer op punt gesteld. Na de officiële opstart in 2013 groeide de start-up mede dankzij Korneel Desmet, Arnaud Van de Calseyde en Julie D’heygere uit tot een organisatie van 15 personen in 2014. Vandaag werken er 55 mensen en tegen eind 2017 is er een groei tot een 80-tal werknemers voorzien.