De Nationale Loterij werkt voor een donatiecampagne ten voordele van vzw Playing for Success samen met de Gentse start-up KumulAid. Playing for Success zet zich in voor kinderen met leerproblemen en brengt hen samen in een topsportclub waar ze spelenderwijs gemotiveerd worden en zelfvertrouwen krijgen. “KumulAid is voor ons een ideale partner om te tonen dat wij als Nationale Loterij sterk sociaal geëngageerd zijn en heel uiteenlopende projecten steunen”, zegt Bart Vandenberghe van de Nationale Loterij.
Na eerdere succesvolle acties tussen KBC België en de Mucovereniging en Natuurpunt, kiest nu ook de Nationale Loterij voor een samenwerking met de Gentse start-up. Pieter-Jan Cluyse, mede-oprichter van KumulAid: “We zijn heel tevreden dat de Nationale Loterij via ons het goede doel wil steunen. We hopen dat dit nog meer bedrijven aanzet om gelijkaardige acties op te zetten, want door de krachten van bedrijven en goede doelen te bundelen, merken we dat mensen nog meer bereid zijn om te doneren.”
Via een campagne op KumulAid maakt een bedrijf haar sociaal engagement en steun aan goede doelen meer zichtbaar. Het bedrijf engageert zich om elke donatie van een individu aan te vullen. In ruil daarvoor plaatst het individu een bericht op zijn of haar sociale mediaprofiel, zodat het sociale engagement van het bedrijf in de kijker wordt gezet. Dit spoort nieuwe donateurs aan om geld te storten en genereert zo meer opbrengsten voor het goede doel. De Nationale Loterij zal gedurende vier weken alle donaties aan de vzw met hetzelfde bedrag aanvullen.